Friday, June 13, 2008

آتيست با جليقه ضد گلوله

مينا احدي ، ۵۲ ساله، ايراني رويگردانده از اسلام، در شهر كلن بر عليه حجاب و محدوديتهاي ناشي از مذهب مبارزه ميكند.
از آنيكا جوورس روزنامه فرانكفورتر روند شاوو

اعتقادات مينا احدي بايد با جليقه هاي ضد گلوله محافظت شود: هر جا اين زن ۵۲ ساله ايراني حضور مي يابد، او را تعدادي محافظ در محافظت خود دارند. احدي كسي است كه اسلام را طرد كرده است و اينرا علني اعلام كرده و سياسي كرده است. يكسال قبل اين زن موكوتاه با عينك كوچك ، شوراي مركزي اكس ملسم را در آلمان ايجاد كرده است. براي آخر هفته ، ۴۰۰ نفر اعضاي اين سازمان و سخنگويان آن از سراسر آلمان براي يك جلسه مهم با حضور شخصيتهاي مهم دعوت كرده است.
بديهي است كه اين كنفرانس" انتقاد به اسلام" است. چرا كه زندگي احدي امروز نيز تحت تاثير اين مذهب جهاني است.
با انتقادات صريح او " اسلام حقوق انسانها را زير پا له ميكند" او توجه هاي زيادي را بخود جلب كرده است.
چپ هاي قديمي " فمينيست ها و اومانيست ها ، در آنجا تجمع خواهند كرد. گونتر والراف با او در اين كنفرانس ، حضور خواهد يافت. اما برخي مواقع او دوستان نا خواسته هم دارد، سازمانهاي راست، نقل قولهايي از او منتشر ميكنند. و نه چندان ناآگاهانه و ناخواسته، روزنامه هاي محافظه كار و كنسرواتيو از او نقل قول مي آورند، وقتي در مورد عدم انتگره شدن مهاجرين در آلمان صحبت ميكنند.
احدي ميگويد، " منتقدين به اسلام راست نيستند"

مادر او اگر تا دم خانه هم ميرفت ، بايد چادر سرش ميكرد. در خانه ايي كه مينا بزرگ شده، مادر او كه همسرش را از دست داده، روزنامه ميخواند و دختر با استعدادش را براي تحصيل در رشته پزشكي به تبريز ميفرستد. وقتي خميني دستور حجاب اجباري را ميدهد، او در تبريز در جمع ۲۰۰۰ نفر عليه حجاب سخنراني ميكند. " يك روز بعد از اين ميتينگ من اجازه ورود به دانشگاه نداشتم، همسر من بعد از مدتي دستگير شد و سه ماه بعد او را اعدام كردند،" احدي فرار ميكند و سالهاي سال در چادر زندگي ميكند، در مرز شمالي ايران و در يك مركز پناهندگي.
۱۲ سال قبل وقتي او به كلن آمد، فورا به سوي روشنايي فعاليت علني رفته و كميته بين المللي عليه سنگسار را بنيانگزاري كرد او عليه قتلهاي ناموسي مبارزه ميكند. و خواهان ممنوعيت حجاب در مدارس آلمان است. در سخنان آتشين او برخي مواقع احساس ميشود ، رشته حقيقت از دستش در ميرود. " حجاب كودكان يك نمونه عيان زير پا گذاشتن حقوق كودكان است" احدي اينرا ميگويد!
همچنين او مدعي است كه در آلمان ، ممكن است قوانين شريعه پياده شود. او به كسانيكه اين خطر را نمي بينند، ميگويد، " شما كور هستيد و اين مشكلات را نمي بينيد"
اينكه احدي مذهب مسيحيت و همه مذاهب را بعنوان وسيله و ابزار سركوب و ستم بر انسان نقد ميكند، همواره در سخنرانيهاي پرهيجان و درخشان او ديده ميشود. او حجاب و چادر را در سطل اشغال انداخته، براي اينكه او اتفاقي در يك كشور مسلمان متولد شده ، اين حرفها در اساس ميتواند به انجيل هم اصابت كند. او آرزوي يك دنياي بدون مذهب و آتيست را دارد. در چنين صورتي ميتوانست مينا احدي محافظين اش را مرخص كرده و بخانه بفرستد.

No comments: