Friday, March 7, 2008

ما برنده شديم!دادگاهي در شهر بن آلمان، عليه وزير زنان و خانواده و به نفع نويسندگان کتاب راي داد!


کتاب ميکاييل اشميت سالمون فيلسوف معروف آلماني و هلگه نينکه از کتابفروشي ها در آلمان جمع نميشود. چرا که دادگاهي در شهر بن به شکايت رسمي وزير زنان و خانواده آلمان در مورد اين کتاب امروز به نفع نويسندگان کتاب و عليه وزير زنان راي داد.
اين دادگاه که مسوليت رسيدگي به شکايتي را بر عهده داشت که ادعا کرده بود، اين کتاب به ضرر جوانان است و از اينکه کتاب به همه مذاهب توهين کرده است،ابراز ناخرسندي کرده بود، اعلام کرد که مضمون اين کتاب خطري براي جوانان ندارد.
ميکاييل اشميت سالمون امروز صبح لحظاتي بعد از پايان دادگاه از يک پيروزي در آلمان و پيروزي آزادي عقيده و بيان سخن گفت و اعلام کرد که ما در آلمان به نقد مذهب ادامه خواهيم داد.
سازمان جردانو برونو که ميکاييل اشميت سالمون سخنگوي آنست، در روزهاي 2 و3 ماه مارس در مرکز شهر برلين از يک مجسمه بزرگ جردانوبرونو منتقد مذهب که به دست مخالفين خود در قرن ١٦ زنده زنده سوزانده شد، پرده برداري کرد و اعلام کرد که اين مجسمه يادآور مبارزه براي آزادي بيان و عقيده و مقابله با خرافات مذهبي است . شهر برلين از سوي نهادهاي متعددي در اين روزها مرکز اومانيسم و دفاع از حقوق انساني اعلام شد و گفته شد مبارزه سکولاريستها و آتيست ها در دفاع از آزادي بيان و عقيده به پيش ميرود.
شوراي مرکزي اکس مسلم در آلمان با ابراز شادماني عميق خود از اين پيروزي ، به همگان اعلام ميکند که آزادي بيان و عقيده و آزادي نقد مذهب، يکي از اوليه ترين حقوق انساني است و بايد با تمام قوا از آن دفاع کرد.
ما اين پيروزي را به ميکاييل اشميت سالمون و سازمان جردانو برونو تبريک ميگوييم .


شوراي مرکزي اکس مسلم
6 مارس 2008

No comments: