Sunday, February 10, 2008

پرویز کامبخش را آزاد کنید! این طنین کوبنده شعار آزادیخواهان در مقابل سفارت افغانستان در انگلیس بود

عکسی از تظاهرات در لندن ٨ فوریه ٢٠٠٨


روز جمعه 8 فوریه 2008 دهها تن از آزادیخواهان و سکولاریستهای ایرانی و غیر ایرانی با در دست داشتن عکسهای پرویز کامبخش که به دلیل ابراز نظر علیه اسلام توسط حکومت اسلامی افغانستان دستگیر و به اعدام محکوم شده است، دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات همه یک صدا شعار می دادند. انتقاد از مذهب جرم نیست، پروز کامبخش بی درنگ باید آزاد شود. نه به شریعت نه به قوانین اسلامی، از دیگر شعارهائی بود که در این تظاهرات توجه رهگذران را جلب کرد.

در دقایق اولیه تظاهرات فردی از طرف سفارت افغانستان در انگلیس به میان معترضین آمد و از سخنگوی این حرکت اعتراضی، فریبرز پویا خواست برای تبادل نظر با سفیر افغانستان ملاقات کند. اما احتمالا به دلیل اینکه در درون سفارت هم نظری برای چنین ملاقاتی وجود نداشت از گفتگو با فریبرز پویا به بهانه اینکه کاری فوری برای "جناب سفیر" پیش آمده است، سر باز زدند. نهایتا پیام آنها به معترضین این بود که پرویز کامبخش اعدام نخواهد شد. اما خواست معترضین نه فقط لغو حکم اعدام که آزادی فوری و بی قید و شرط پرویز کامبخش بود. در این اعتراض چند خبرنگار فیلم و عکس تهیه کردند و با فریبرز پویا از طرف تشکل جامعه ایرانیان سکولار و مریم نمازی از طرف سازمان اکس مسلم مصاحبه کردند. این تظاهرات بعد از 2 ساعت و پخش صدها نسخه اعلامیه در افشای اسلام سیاسی و خواست فوری پرویز کامبخش پایان یافت، اما همه شرکت کنندگان در این تظاهرات مصمم بودند تا آزادی پرویز کامبخش به اعتراضات متنوع خود ادامه دهند.

لازم به یادآوری است که تظاهراتی باشکوه نیز در افغانستان برای آزدای پرویز کامبخش سازمان یافته است و صدها نفر در قلب ارتجاع اسلامی در افغانستان یک صدا فریاد زدند پرویز کامبخش باید آزاد شود. اعتراض علیه ارتجاع اسلامی مرز نمی شناسد. از افغانستان تا لندن و همه کشورهای اروپائی تا ایران نبرد علیه این هیولای ضد جامعه در جریان است. آزادیخواهان در سراسر دنیا عزم کرده اند این پدیده ضد بشری را شکست دهند. شکست اسلام سیاسی یک پیروزی بزرگ برای بشریت متمدن است.

جامعه ایرانیان سکولار- انگلیس
10 فوریه 2008
www.Iransecularsociety.com



عكسهايى از افغانستان







No comments: