Friday, April 18, 2008

گزارش سخنرانی مریم نمازی در خانه فرهنگ شهر بوروس ـ سوئد









روز سه شنبه 15 آپریل از طرف انجمن گلوبال جلسه سخنرانی مریم نمازی ترتیب داده شد. قبل از برگزاری سخنرانی مریم نمازی در مصاحبه ای با کانال 4 رادیوی سوئد مصاحبه کوتاهی داشت. این مصاحبه مستقیما و در پر شنونده ترین زمان، انجام گرفت. در این مصاحبه ابتدا به معرفی مریم و فعالیتهای او اشاره شد و سپس مریم نمازی به این سوال که نقش اسلام سیاسی چیست و چگونه باید به اسلام برخورد کرد پرداخت.
سخنرانی در محل خانه فرهنگ از ساعت 7 بعد از ظهر آغاز شد. علاقمندانی که در سالن جای نشستن پیدا نکرده بودند روی پله های نشسته بودند تا به صحبت های مریم نمازی گوش کنند. بیش از 120 نفر برای شنیدن سخنرانی مریم نمازی در سالن حضور داشتند. در سالن عمومی محل سخنرانی نمایشگاه عکسی برپا بود که صحنه هایی از جنایات جمهوری اسلامی و تصاویری از مبارزات مردم را بر علیه رژیم اسلامی، نشان می داد.
ابتدا امید صالحی از مسئولین انجمن گلوبال به معرفی مریم نمازی پرداخت و سپس مریم سخنرانی خود را آغاز نمود. او به نقش اسلامی سیاسی و وضعیت مردم بخصوص زنان تحت قوانین اسلامی پرداخت. درباره سنگسار و احکام غیرانسانی که در مورد زنان اجرا می شود صحبت کرد. مریم نمازی سیاست نسبیت فرهنگی دولت های اروپائی و نمود های مختلف آن را مورد نقد قرار داد.
معرفی جنبش سکولار در ایران و سایر کشورهای اسلام زده نظیر افغانستان و عراق بخش دیگری از صحبت های مریم نمازی بود. او همچنین درباره حقوق جهانشمول انسانی و اینکه سیاست نسبیت فرهنگی زیر پا گذاشتن رسمی این حقوق جهانشمول است صحبت کرد.
مقایسه جمهوری اسلامی با رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی و طرد و منزوی کردن رژیم جمهوری اسلامی از جامعه جهانی بعنوان راهی برای مبارزه با اسلام سیاسی از طرف مریم نمازی مطرح گردید.
پس از صحبت های مریم نمازی حاضرین سوالات چندی از جمله درباره اسلام سیاسی، جدایی مذهب از سیاست، مقایسه خشونت مردسالارانه در اروپا و کشورهای اسلام زده و روایات مختلف از اسلام، مطرح ساختند که مریم نمازی به آنها پاسخ گفت. سخنان مریم نمازی بار ها با کف زدن های حضار پاسخ گرفت.
در پایان جلسه خانم ماری لوئیز مشاور فرهنگی کمون بوروس از مریم نمازی تشکر کرد و از فعالیتهای او قدردانی نمود و هدیه ای را به نمایندگی از کمون بوروس تقدیم وی نمود.
برنامه سخنرانی مریم نمازی با کمک و همکاری اداره فرهنگ شهر بوروس و بخش فرهنگی استان یوتالند غربی انجام شد.
در این روز همچنین مصاحبه دیگری توسط کانال 4 رادیوی سوئد ضبط شد که در روز جمعه 18 آپریل پخش خواهد گردید. همچنین بخش فارسی رادیوی دولتی سوئد رادیو پژواک و روزنامه شهر بوروس مصاحبه هایی با مریم نمازی انجام دادند.

2 comments:

Anonymous said...

Sorry if I commented your blog, but you have a nice idea.

Unknown said...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»