Saturday, April 26, 2008

كنفرانس آتلانتیك فوروم در شهر هامبورگ برگزار شد



روز ۲۳ ماه آوریل در هتل آتلانتیك در هر هامبورگ كنفرانسی با حضور پنج سخنران
در مورد جایگاه اعتقادات مذهبی در دنیای امروز برگزار شد. این كنفرانس كه مورد استقبال زیادی قرار گرفته بود، با بحثهای حاد و اختلاف نظر شدیدی به پیش برده شد.
حضور پنج سخنران كه همگی از چهره های فعال و سرشناس در آلمان هستند، به كنفرانس آتلانتیك فوروم اهمیت ویژه ای داده است. بیش از 200 نفر حاضرین در
كنفرانس در یك سالن بزرگ ، به سخنان و جدلهای سخنرانان گوش میدادند.
راهبه جردانو اشمیت كه با لباس مذهبی در كنفرانس حضور داشت، از خدا و وجود خدا دفاع میكرد و میگفت علیرغم انتقاداتی كه به پاپ و كلیسا دارد، از مذهب و از خدا دفاع میكند. میشل فریدمن وكیل و چهره معروف تلویزیون آلمان مینا احدی مسول سازمان اكس مسلم در آلمان ، آنه گرت اشتولتنبرگ از كلیسای پروتستان و همچنین وولفرام وایسه استاد دانشگاه و مذهب شناس از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.
مینا احدی تنها كسی بود كه در این كنفرانس در نقد مذهب و خدا و در مورد جایگاه خدا و مذهب در دنیای امروز حرف زد. بقیه سخنرانان بجز فریدمن كه انتقاداتی را مطرح میكرد و در مواردی از مباحثات انتقادی مینا احدی دفاع میكرد، بقیه با تمام قوا از مذهب و از اعتقادات مذهبی دفاع میكردند.
در پایان جلسه به حاضرین در جلسه وقت داده شد و در مباحثات سهیم شدند.
كنفرانس آتلانتیك فوروم یكبار اثبات كرد كه در دنیای امروز نقد مذهب و مبارزه علیه دخالت مذهب در زندگی مردم چه جایگاه ویژه و مهمی دارد. و نشان داد كه در این دنیا تعداد نیروها و افرادی كه به نقد مذهب میپردازند، چقدر كم است و نقش ما در این میان تا چه حد مهم است.
در دو روزنامه چاپ آلمان هامبورگر آبند بلات و دی ولت
در مورد این كنفرانس گزارش نوشته شده بود .

شورای مركزی سازمان اكس مسلم
۲۴ آوریل

1 comment:

Anonymous said...

Baw, kasagad-sagad sa iya ubra blog!