Thursday, September 27, 2007

علیه اسلام سیاسی

دفاع از آزادی بیان در استکهلم
نوید مینائی

اسلام سیاسی تلاش می کند با به گرو گرفتن جان انسان ها در کشور های اسلام زده و تهدید به ترور و قتل های ناموسی در کشور های غربی سیطره کثیف خودش را بر زندگی انسان ها حفظ می کند. زن ها و دختر ها اولین قربانیان اسلام هستند و مورد بیشترین حملات و قتل هاو اسیدپاشی ها و ... هستند.
سازمان اکس مسلم که حتما از طریق همین نشریه و سایر نشریات و تلویزیون حزب با آن آشنا شده اید، سازمانیست برای شکستن تابوی ارتداد از اسلام، سازمانیست برای شکستن قدرت اسلام و دخالتش در زندگی خصوصی و اجتماعی انسان ها. سازمانیست برای دفاع از آزادی بیان و بیان اینکه "من دیگر مسلمان نیستم". این سازمان نماینده تعداد زیادی از سکولاریست های دنیاست که از دخالت و نفوذ به خصوص اسلام در زندگی شان در امان نیستند. سازمان همه کسانیست که از کشورهایی مثل ایران و افعانستان و عراق و سومالی و .... از شر اسلام فرار کرده اند ولی همچنان در کشور های غربی از دخالت اسلام در زندگی شان در امان نیستند. سازمانیست که به سکولارها به سلمان رشدی ها به لارش ویلکس ها و تمام کسانی که می خواهند آزادی بیان داشته باشند و بی دین باشند، جرات ابراز وجود می دهد.
ماجرای سلمان رشدی را همه ما می دانیم. نویسنده ایی که برای استفاده از آزادی بیانش سال هاست از وحشت اسلام و ترورهایش زندگی اش را در خفا می گذراند. اخیرا هم نقاش و هنرمندی سوئدی کاریکاتور هایی از محمد پیامبر اسلام کشیده است که باعث "جریحه دار شدن احساسات مسلمانان" شده است! و طالبان به عنوان سخنگویان مسلمانان فتوای کشتن لارش را صادر کرده است. حزب کمونیست کارگری هم قاطعانه از لارش و آزادی بیان دفاع کرده است. در اطلاعیه حزب می خوانیم: "حزب کمونیست کارگری ایران صدور فرمان قتل لارش ویلکس و اولف یوهانسون از سوی جریانات اسلامی را شدیدا محکوم می کند و همه مردم آزادیخواه را فرا می خواند که نفرت و بیزاری خود از تروریسم اسلامی را با صدای بلند اعلام کنند و آنرا محکوم کنند. این تهدیدات به قتل باید با اعتراض وسیع همه مردم آزادیخواه و دفاع بیش از پیش از آزادی بیان و عقیده و مبانی سکولار جامعه پاسخ گیرد. "
سازمان اکس مسلم به همراه نهاد امانیستهای استکهلم مبتکر برگزاری سمیناری در دفاع از آزادی بیان بودند که اطلاعیه آن را در همین شماره می توانید بخوانید. ما در اینجا سعی می کنیم از زبان برخی از برگزار کنندگان این سمینار و کسانی که تهیه و تدارک آن را دیده بودند از زوایای مختلفی این سمینار را بررسی کنیم. صحبت های برخی رفقا که نقش زیادی داشتند مثل افسانه وحدت آماده نشد. از کامبیز شروع کنیم که قبلا هم برای این نشریه گزارش های خوبی تهیه کرده. کامبیز حقیری از اعضای شورای مرکزی سازمان اکس مسلم و از فعالین سازمان جوانان کمونیست از کسانیست که در برگزاری این سمینار هم زحمت کشید. کامبیز گزارش مفصلی از تهیه و تدارکات قبلی برای این سمینار برای ما فرستاده که گوشه هایی از زحمات رفقای ما را منعکس می کند.
کامبیز: " این سمینار ثمره تلاش بسیار زیاد کمیته سوئد اکس مسلم بود. برگزاری موفق این سمینار هم حاصل تلاش رفقای کمیته سازمان اکس مسلم و تشکیلات حزب در سوئد بود. البته سمینار با مشکلات متعددی که بدلیل مسایل امنیتی بوجود آمد نیز همراه بود از جمله آن که دقیقا در صبح روز سمینار مسئولین سالن به کریم شامحمدی و افسانه وحدت اطلاع دادند که محل سالن از طرف پلیس امنیتی سوئد (سپو) بخاطر نداشتن امنیت کافی به سالن دیگری منتقل شده است و خود این مسئله مشکلات متعددی را بوجود آورد .همچنین پلیس امنیتی سوئد در تماسی با لارش ویلکس از وی خواستار شرکت نکردن در این کنفرانس شده بود که البته ایشان با توجه به قولی که داده بود سر موقع پس از طی کردن مسیر طولانی خودش را به محل رسانید.
سمینار تحت مراقبتهای شدید امنیتی به لحاظ حساسیت موضوع آن و همچنین حضور مینا احدی و لارش ویلکس که هر دو نفر از سوی اسلامگرایان افراطی تهدید به مرگ شده اند برگزار شد و حتی بازدید بدنی توسط گروه انتظامات (رفقا جمیل فرزان،رحیم یزدانپرست و من) هنگام ورود شرکت کنندگان به سالن بعمل آمد. در جلوی درب ورودی هر شخص شرکت کننده پس از تایید نماینده سازمان اکس مسلم اجازه ورود داشت. همچنین مسئولیت حفاظت از لارش ویلکس در طول سمینار نیز به عهده رفقای اکس مسلم بود.از جمله کارهایی که در مدت برگزاری این سمینار تدارک دیده شده بود برپایی میز کتاب و پخش بروشورهای اکس مسلم و فروش کتاب به زبان انگلیسی توسط رفیق سارا نخعی بود. ...
یکی از نکات جالب توجه در این سمینار حضور هفت نفر از مسلمانانی بود که ظاهری شبیه به بن لادن با همان ریش بلند و ...داشتند.آنها دقیقا در انتهای صف ورود ایستاده و خواستار شرکت در سمینار بودند که البته با ممانعت از طرف ماموران پلیس امنیتی مواجه شدند ولی از آنجایی که رفقا در کمیته، حضور و صحبت کردن آنها را در انتهای سمینار که متعلق به مردم بود بلامانع تشخیص دادند تصمیم بر آن گرفته شد که مجوز ورود به آنها داده شود. که البته با بازدید بدنی دقیق وارد سالن شدند و پس از مدتی من که تمام مدت توجهم روی آنها بود متوجه شدم که میخواهند در گوشه سالن نماز جماعت بخوانند و پس از آن نیز با غذایی که به همراه خودشان آورده بودند مشغول افطار شدند.در پایان یکی از آنها که ظاهرا امام بود درخواست صحبت کرد و در سخنانش با استفاده از آیه های قرآن تهدیداتی علیه لارش ویلکس و اعضای سازمان اکس مسلم کرد و گفت: که من امیدوارم که همه از سرنوشت این لارش ویلکس درس عبرت بگیرند واعضای این سازمان هم (اکس مسلم) همگی کافرند و در آتش جهنم خواهند سوخت. که البته در تمام مدت صحبت مورد تمسخر حضار قرار گرفت. "
از طرفی جنبش عظیمی در ایران مخصوصا در میان جوانان علیه قوانین اسلامی و متحجری که از طرف حکومت اعمال می شود در جریان است. جوانان و کلا مردم در ایران از طرف حکومت مسلمان نامیده می شوند ولی همین "مسلمانان" باید به ضرب شلاق و اعدام قوانین اسلامی را رعایت کنند. حکومت بیشترین هزینه ها را برای پلیس و نیروهای سرکوبگرش می کند تا مظاهر اسلامی را در جامعه حفظ کند. با این وجود حکومت ایران و حتی حکومت های غربی مردم ایران را مسلمان می نامند. کمپین "ما از مذهب روی گردانیم و سازمان اکس مسلم" در واقع سخنگوی همه انسان هایی است که نمی خواهند مسلمان نامیده بشوند و معرفی شوند. این کمپین و سازمان می تواند تاثیر به سزایی بر مبارزات مردم در ایران با اسلام و حکومت اسلامی داشته باشد. در این باره از کریم شاه محمدی از دست اندر کاران سازمان اکس مسلم پرسیدیم.
کریم شاه محمدی:" قبل از پرداختن به این مسئله خواستم به یک نکته اشاره کنم و تاکیدی روی آن داشته باشیم. حتما در جریان تاسیس و فعالیتهای شورای مرکزی اکس مسلم و کمپین ما از مذهب روی گردانیم در آلمان، اسکاندیناوی، انگلیس و هلند هستید. به نظر من این کمپین ضرورتی بود و لازم بود بالاخره در مقابل چنین تصویری غیره واقعی و جعلی که در دنیا امروز داده می شود تعدادی جمع شوند و با صدای بلند در رسانه ها و به همه مردم دنیا بگویند، این تقسیم بندیها بر اساس ملی و مذهبی و هویت دادن به آن، نه قابل قبول است و نه حقانیت دارد بلکه این دنیا از جنبشها ی متعدد و متفاوتی تشکیل شده است. می خواهیم بگویم که ما هیچ که مسلمان نیستیم، بلکه در مقابل اسلام سیاسی و باندهای اسلامی خواهیم ایستاد و از طرف دیگر در مقابل دولتهای غربی که با دلایل متفاوت مماشات می کنند خواهیم ایستاد و افشا خواهیم کرد.
همانطور که در بالا اشاره کردم اعلام این کمپین ضرورتی بود و هست، و تاثیر آن چه در اروپا، ایران و تمام دنیا محسوس است. ما شاهد هستیم که تعداد بی شماری از انسانها از اسلام دیر یا زود دست کشیده اند و به دلیل " مهر مرتد " خوردن کسی جرات اینرا نداشته و یا نمی خواسته با صدای بلند بگوید که ما از اسلام دست کشیده ایم، چونکه در اسلام" مهر مرتد " خوردن حکم مرگ دارد. در نتیجه ما با اعلام این کمپین این تابو را شکستیم و در مقابل تهدید باندهای اسلامی ایستاده و مماشات دولتها را افشا کرده ایم و به جرات می توانیم بگویم که نظر ملیونها انسان به ما جلب شده است و هزاران نفر از نقاط مختلف دنیا با ما در تماس بوده اند، اعلام پشتیبانی کرده اند و یا عضو ما شده اند.
به نظرم شورای اکس مسلم با اهداف و برنامۀ انسانی که دارد خودش را در سطح وسیعی شناساند و استقبال وسیعی به عمل آمد.
برای این که این کمپین و سازمان تاثیر بیشتری بر مبارزات مردم در ایران علیه اسلام داشته باشد چه باید کرد؟
کریم شاه محمدی: در مورد ایران با تاکید می توانم بگویم که حرکت ضد مذهبی در ایران و بخصوص در میان جوانان بعد وسیع و اجتماعی به خود گرفته است و انکار ناپذیر می باشد، حتی ملاها علنا در مطبوعات به آن اذعان داشته اند و این رو در روی به شیوۀ آشکار و نهان روزانه اتفاق می افتد و قطعا کمپین ما از مذهب روی گردانیم تاثیر جدی در این رابطه خواهد داشت هر چه تاسیس این کمپین مانند هر کمپین دیگر با اسم و رسم مقدور به نظر نمی آید ولی انسانهای آتئیست و سکولار هر روزه با حرکات خودشان با طنز های که گفته می شود خیلی وقت است در جامعه ایران مبارزه با اسلام را شروع شده کرده اند و به نظرم با اعلام این کمپین سرعت هر چه بیشتری خواهد گرفت. ما از طریق رسانهای که داریم و ممکن است در مورد اهداف این کمپین دریغ نخواهیم کرد و سعی خواهیم کرد در ایران و هر جای از این دنیا صف ملیونی انسانها ی سکولار و آتئیست را مورد خطاب قرار دهیم که در مقابل اسلام سیاسی بئیستند و حقوق جهانشمول انسانها را مبنای حرکت خود قرار دهند "
اما این سمینار با وجود بایکوت شدن از طرف تعدادی از رسانه ها بازتاب بسیار گسترده ایی داشت. برخوردهای متفاوتی با کمپین "ما از مذهب روی برگردانیم" و جلسه ایی که روز ۱۸ سپتامبر در استکهلم شده است. برخورد میدیا و دولت سوئد و مقامات دولتی نیز مماشات جویانه بوده است، تاثیر این جلسه که با حضور لارش ویلکس بوده در جامعه سوئد چه بوده است. مهین علیپور از مسئولین برگزاری این سمینار درباره تاثیر این سمینار بر جامعه توضیح می دهد.
مهین علیپو: "من دوست دارم که راجع به انعکاسش در میان مردم صحبت کنیم . فرصت بسیار طلائی بود برای لارش ویکلس که با مردم از مستقیم صحبت کند . بعد از مدتی تحت کنترل بودن و اتهامی که نصیبش شده بود از چهره اش مشخص بود که از حضور در این سمینار بسیار راضی است .
همه صحبت کردند . لارش در صحبتهایش گفت که نمیدانست این نقاشی اش که بنظر خود وی در آن هارمونی وجود داشت وهیچ بوئی از تحریک کردن در آن نبود اینطور صدا کند . او گفت اگر بدانم که این تصویر تغییر خواهد داد من قول میدهم که آنرا تکنیکی تر و حرفه ای تر نقاشی کنم . اینحرفش با استقبال مردم روبرو شد .
انسانی مصمم و بسیار متکی بنفس و آرام بنظر میرسید . در بیشتر صحبتهایش بوئی از ترس و یا تکرار صحبت پیرامون تهدید مربوطه نبود . مسافت زیادی را رانندگی کرده بود که به سمینار بیاید. گو اینکه نسبتا تمامی کلاسهای تدریس خود را بالجبار تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است .
انعکاس این سمینار را میتوان از مطالب روزنامه ها گواه گرفت، بخش هایی از بحث های ما مربوط به اسلام سیاسی و مجازاتهای اسلامی و ایران و دیکتاتور جمهوری اسلامی و سازش دولتها و دفاع بی چون و چرا از آزادی بیان را بروشنی میتوان دید . جهت بحث و چگونی آن بطرف حرفهای رادیکال ومخالف سازش با اسلام سیاسی بوده است و حقیقتا ما بودیم که این بحث را در این روز مهم به جامعه بردیم .
من تا حدودی قبل از جلسه فکر میکردم که مدیای سوئدی لارش را در سنتر میگذارد و روی این خم میشود . ولی در عمل دیده شد که بدون تحلیل و ارزیابی از چگونگی پدیده دخالت مذهب در سیاست نتوانستند فقط لارش را بعنوان قربانی نشان دهند و به این خاطر بود که بحثهای ما و نقل و قولهای ما میان روزنامه ها رفت .
این سمینار از کارهای بزرگ رو به جامعه ما بوده است . در زمانیکه جامعه شاهد پیشتازی مذهب میباشد و نظاره گر قربانیان آن چه بصورت لارش و چه بصورت زنان و کودکانی که شهروند این کشور هستند و قربانی میشوند این سمینار برگزار میشود. . در این زمان برخی از مدیا و سیاستمداران سکوت کرده و نگران تحریم های اقتصادی خود میباشد .
حتی اثر این سمینار را میتوان در سایت خود لارش دید . بعد از این سمینار لارش گفته هایش تغییر کرده است و خیلی اجتماعی و سیاسی تر شده است .
بنظر من این کار را باید ادامه داد تا آنجائیکه جامعه را به این مسئله حساس کرده و وادار به عکس العمل جدی کرد."
بی بی سی هم گزارشی از برگزاری این سمینار داده بود ولی طبق معمول گزارشی مغرضانه مثلا بی بی سی وقتی جریان سخنرانی آن فرد اسلامی را توضیح می دهد هیچ اشاره ایی به تهدیدات او نمی کند و فقط می گوید" وی با گرفتن میکروفن و ایستادن در جلوی سالن، لارش ویلکس و سوئدی‌های حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: "ما عاشق پیامبر اسلام هستیم و او را از پدر، مادر، فرزندان و زندگی‌مان بیشتر دوست داریم و تحمل نمی‌کنیم که به او اهانت شود". این فرد از حاضران در جلسه پرسید: "آیا شما می‌توانید تحمل کنید که فردی شما، یا پادشاه و ملکه سوئد را به شکل اهانت‌باری بکشد؟" وی حاضران در جلسه را دعوت به پذیرش دین اسلام کرد و از لارش ویلکس خواست که از اقداماتی مشابه آنچه کرده است، دوری کند."
در حالیکه او رسما لارش را با آیات قرآنش تهدید کرد بی بی سی همچنان اصرار دارد اسلام را اهلی نشان بدهد. بعلاوه بی بی سی خیلی مراقب بود که مبادا کسی بفهمد که چه کسانی در پیشاپیش این جنبش گسترده علیه اسلام سیاسی اند. گزارشش طوری بود که نقش اکس مسلم و رفقای ما تقلیل دهد، اما خیلی دستش بازنبود. چه کنیم ما وقتی جلو بیاییم برای حاج آقا بی بی سی و ادیتورهایش هم دردسر درست میشود!

No comments: