Thursday, September 27, 2007

اطلاعیه در باره فتوای قتل گونتر والرف در آلمان

علیه فتوا، در دفاع از آزادی

گونتر والرف نویسنده و منقد آلمانی، از طرف اسلامی ها به مرگ تهدید گردید. در سایتی که از القاعده حمایت میکند همراه با ویدئوهای مربوط به گردن زدن و سر بریدن افراد آماده است: "حمله جديدی از طرف این فرد به اسلام شروع شده است. او ميخواهد در یکی از مساجد شهر کلن بخشی از کتاب آیه های شیطانی را قرائت کند". والراف اخیرا اعلام کرده بود که سلمان رشدی را سه ماه در خانه خود نگهداری کرده و آیه های شیطانی را برای دوستان مسلمانش خوانده و با خنده آنها مواجه شده است و باز هم این کتاب را در یک مسجد برای مسلمانان خواهد خواند. والراف گفته است تعصبات و تهدیدات و فتواها کار دستجات سازمان یافته اسلامی است نه مسلمانان معمولی. بدنبال تهدید اسلامی ها پلیس شروع به محافظت از والراف کرده است.

این دومین فتوای قتل در هفته های اخیر است که توسط اسلامی ها صادر میشود. چند هفته قبل نیز فتوای قتل لارش ویلکس هنرمند و کاریکاتوریست سوئدی و اولف یوهانسون سردبیر روزنامه "نریکس آلهاندا" از سوی البغدادی رئیس القاعده در بغداد، صادر شد. فتوای قتل سلمان رشدی و تسلیمه نسرین، قتل ونگوگ در هلند، نمونه های پر سر و صدا تر فتواهای اسلامی در گذشته است. اما آمار واقعی فتواهائی که در کشورهای اسلام زده هرروز و هر ساعت، توسط دستجات و دولت های اسلامی علیه مخالفین خود و مردم معترض و بویژه زنان صادر و اجرا میشود بیشمار است.

تروریسم اسلامی کابوسی برای مردم جهان شده است۔ باید به مقابله گسترده با این گانگستریسم اسلامی برخاست۔ راه مقابله با تروریسم اسلام سیاسی، مماشات با بخش های محافظه کار و یا باصطلاح اصلاح طلب آن، نیست. اینها همه بخش های مختلفی یک جنبش اند. جنبشی که درهرجا نیروئی به هم بزند، میزند و میکشد و فتوا صادر میکند. کسانی که میخواهند از طریق مماشات و میدان دادن به "اسلام میانه رو" و محافظه کار با تروریسم آن مقابله کنند، در واقع خواهان بقاء اسلام سیاسی اند. به وحشیگری اش علیه چپ و آزادیخواهی نیاز دارند، سیاست های راست و ضد بشری و تروریسم دولتی خود را به بهانه آن توجیه میکنند. راه مقابله با اسلام سیاسی، افشای هرگونه مماشات با مافیای مذهب بطورکلی و جارو کردن اسلام سیاسی توسط جنبش های مردمی، سکولار و سوسیالیستی و آزادیخواه است.

حزب کمونیست کارگری تهدید به قتل گونتر والراف را قویا محکوم میکند و همه مردم آزادیخواه را به مقابله فعال با جریانات اسلامی و دفاع بی تخفیف و بی قید و شرط از آزادی بیان فرامیخواند. باید وسیعا به میدان آمد و جریانات اسلامی را سر جای خود نشاند. حزب همچنین مردم آزادیخواه در آلمان، سوئد و سراسر جهان را به حمایت همه جانبه از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی، اصلی ترین سنگر اسلام سیاسی، و حمایت از مبارزه جریانات آزادیخواه، سکولار و سوسیالیست در کشورهای اسلام زده فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ مهر ١٣۸۶، ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۷

گزارشهاي روزانه از آلمان شماره 16 و 17

فعاليتهاي گسترده و اجتماعي در دنيا بر عليه اسلام سياسي
تغيير در قوانين و ممنوعيت حجاب کودکان

محمد آسنگران 24 سپتامبر 2007

بريتانيا:
1- سازمان اکس مسلم در انگليس و اسکانديناوي و هلند و آلمان، در دو ماه اخير ، منشا تاثيرات مهمي در دنياي سياست در دنيا بود.
يکبار ديگر ميليونها نفر در سراسر جهان، صداي انتقاد و اعتراض بر عليه اسلام سياسي، بر عليه دخالت مذاهب در دولت و آموزش و پرورش و بر عليه دو قطب تروريستي را شنيدند.
در انگليس سازمان اکس مسلم و دبير اين واحد مريم نمازي با دهها شبکه خبري مصاحبه کرده و در چندين جلسه سخنراني در دانشگاهها و مراکز عمومي شرکت کرد. سفر مريم نمازي به ايسلند و مصاحبات و سخنرانيهاي او در اين کشور، با موجي از سمپاتي و توجه در افکار عمومي مواجه شد. طوري که مريم را در خيابانها و مراکز عمومي مي شناختند و بارها مردم از او علنا تشکر کرد ه و براي او آرزوي موفقيت ميکردند. در يک مورد زني که مريم را در خيابان شناخته بود، گفته بود: شما همان قهرماني هستيد که از ايران آمده و در اينجا سخنراني ميکنيد.
مريم نمازي در رسانه هاي متعدي حضور داشت و مصاحبه ها و بحثهاي او در نقد اسلام سياسي و سازمانهاي اسلامي در شبکه راديويي بي بي سي و يا سي ان ان نمونه هايي از حضور اکس مسلم در دنيا بود.
http://maryamnamazie.blogspot.com/

http://www.youtube.com/watch?v=aM4upL4Gr4Y
http://www.islam-watch.org/MNamazie/Ex-Muslims-Council-of-Britain.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Maryam_Namazie

کنفرانس مطبوعاتي در هلند، امضا مانيفست لاهه، بعنوان سياست عمومي سازمانهاي اکس مسلم در اروپا
لاهه:
2 – روز ١١ سپتامبر در شهر لاهه به فراخوان کميته اکس مسلم هلند کنفراسن مطبوعاتي با شکوهي برگزار شد. در اين کنفرانس مريم نمازي، احسان جامي و مينا احدي سخنراني کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در اين کنفرانس بيش از هفتاد شبکه خبري حضور داشتند و خبر اين کنفرانس در همه رسانه هاي هلندي و در چندين شبکه خبري جهاني پخش شد.
در اين کنفرانس مانيفست ارائه شده از طرف سازمان اکس سملم در انگليس به عنوان مانيفست لاهه، به تصويب و امضا مسئولين اکس ملسم در همه کشورهاي اروپايي رسيد. رسيد و در عمل به عنوان راهنماي فعاليت اکس سملم در اروپا تصويب شد.
http://www.jesus.ch/index.php/D/article/476/39021/

کنفرانس در پارلمان اروپا روز ١٢ سپتامبر
3- روز ١٢ سپتامبر به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت، اتحاديه اروپا مريم نمازي و مينا احدي در پارلمان اروپا سخنراني کردند. در اين جلسه در مورد دخالت مذاهب در دولت و آموزش و پرورش ، بحث شد و بررسي چگونگي اجراي کامل جدايي مذاهب از دولت بررسي شد. مينا احدي و مريم نمازي در مورد دخالت مسيحيت و مذاهب ديکر در اروپا صحبت کرده و از دخالت اسلام و اسلام سياسي در زندگي مردم در اروپا صحبت کرده و خواهان جدايي کامل همه مذاهب و ازجمله اسلام از دولت و آموزش پرورش شدند. در اين جلسه بيش از صد نفر از نمايندگان پارلمان و کارکنان اتحاديه اروپا حضور داشتند و نقد شديد ما از مماشات اتحاديه اروپا و دولتهاي غربي با اسلام سياسي و دفاع از نسبيت فرهنگي و غيره را شنيدند.در اين جلسه مريم نمازي و مينا احدي حواهان ممنوعيت حجاب کودکان و ممنوعيت تدريس مذهب در مدارس شدند. در اين جلسه يکي از نمايندگان پارلمان اروپا از آلمان اعلام کرد که روز ١١ سپتامبر در پارلمان اروپا ، کميسيوني که به امر و يا خواست ممنوعيت حجاب کودکان رسيدگي ميکند، جلسه داشته و اکثر نمايندگان پارلمان با ممنوعيت حجاب کودکان موافقند. الان بحث در مورد نحوه اجراي اين خواست است. بعد از اين جلسه يک کنفرانس مطبوعاتي در محل پارلمان اروپا برگزار شد که در آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
http://www.ksta.de/html/artikel/1190092542571.shtml
http://hpd-online.de/node/2610

١۷ سپتامبر جلسه در پارلمان اروپا با عنوان " شريعه در اروپا"

4- روز ١۷ سپتامبر به دعوت تعدادي از نمايندگان پارلمان از آلمان، کنفرانسي در محل پارلمان اروپا در مورد شريعه در اروپا برگزار شد. در اين کنفرانس چندين نفر سخنراني کردند.، از جمله مهين عليپور مسئول اکس مسلم در اسکانديناوي و مينا احدي از آلمان در اين کنفرانس سخنراني کردند. کنفرانس شريعه در اروپا به بررسي قوانين اسلامي و دخالت سازمانها ي اسلامي در زندگي مردم در اروپا و همچنين تقلاي اين سازمانها براي اجرا قوانين اسلامي در زندگي مردم فراري از کشورهاي اسلام زده صحبت شد. در اين کنفرانس مينا احدي و مهين عليپور به دخالت سازمانهاي اسلامي و هماهنگي و مماشات پارلمان اروپا با اين سازمانه انتقاد کرده و اعلام کردند که همه مذاهب بايد دستشان از زندگي مردم کوتاه شود. در اين کنفرانس ١۷۰ نفر از نمايندگان پارلمان اروپا حضور داشتند و رسانه ها بعد از اين کنفرانس گزارشات مفصلي در اين مورد نوشتند. از جمله در آلمان روزنامه کلنر شتات انتسايگه نوشت که اکس مسلم در اروپا خواهان جدايي کامل مذهب از دولت است و ميخواهد همه مذاهب از دولت و آموزش و پرورش جدا شوند. در ترکيه اين کنفرانس انعکاس مطبوعاتي زيادي داشت و راديو سراسري آلمان دويچه روندفونک بعد از کنفرانس با مينا احدي در مورد جدايي مذهب از دولت و نقد اکس ملسم از موقيت فعلي و دخالت مذهب درآموزش و پرورش مصاحبه مفصلي کرد که چندين بار از راديو سراسري آلمان پخش شد.
http://www.idw-online.de/pages/de/news223854

١۸ سپتامبر کنفرانس مطبوعاتي در استکهلم در دفاع از آزادي بيان

5- سازمان اکس مسلم در سوئد کنفرانسي را در شهر استکهلم در دفاع از آزادي بيان بهمراه اومانيستهاي سوئد سازمان داد. در اين کنفرانس لارش ويلکس هم سخنران بود. لارش کاريکاتوريستي است که القاعده و يکي از رهبران آن به اسم البغدادي او را تهديد به قتل کرده بود. لارش کاريکاتوري کشيده که باعث خشم سازمانهاي اسلامي و دولتهاي اسلامي شده و فرمان سر بريدن لارش را صادر کرده اند. اکس مسلم در سوئد، فورا با لارش تماس گرفته و از او دفاع کرد. کنفرانس روز ١۸ سپتمابنر با استقبال وسيعي در افکار عمومي و در بين مطبوعات مواجه شد. بيش از 40 شبکه خبري و خبرنگاران عکاسان و فيلمبرداران اين شبکه ها در اين کنفرانس حضور داشته و به انعکاس مطبوعاتي اين کنفرانس پرداختند. در اين کنفرانس چند نفر از اسلاميها نيز حضور داشته و با نمازخواندن و سر و صدا کردن در جلسه ميخواستند اغتشاش ايجاد کنند که با مخالفت مردم روبرو شدند و به بيرون سالن هدايت شدند.
http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2007/09/070919_shr-caricaturist-sweden.shtml

http://www.vilks.net/

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17129539.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17129547.asp

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=30929&a=342607

دعوت به يک جلسه سخنراني
6- در يک اطلاعيه مطبوعاتي برگزار کنندگان جلسه در رسانه هاي آلماني ميخوانيم:
براي يک جلسه مهم گروه کاري حقوق زنان و انتگراسيون در شهر مونشن گلادباخ آلمان از مينا احدي مسئول سازمان اکس مسلم و هماهنگ کننده کميته بين المللي عليه سنگسار دعوت کرده است که در روز ٢۴ ماه سپتامبر در محل Bis Zentrum سخنراني کند.
مينا احدي بر عليه سنگسار و اعدام مبارزات گسترده اي کرده و بهمين دليل در دنيا معروف است. مينا احدي در سخنراني خود درمورد رفتار غير انساني با زنان و قتلهاي ناموسي در مورد اعدامهاي کسترده و اعدام فعالين سياسي صحبت خواهد کرد.
گروه کاري زنان و انتگراسيون از مينا احدي دعوت به سخنراني کرده است چرا که بنظر ما فعاليتهاي او در دفاع از حقوق انساني، در دفاع از حقوق زنان، عليه قتل ناموسي و ختنه کردن زنان، عليه اعدام و سنگسار به همبستگي جهاني احتياج دارد. گروه کاري زنان و انتگراسيون
http://www.presse-service.de/data.cfm/static/675777.html
http://hpd-online.de/node/2768
http://www.teachersnews.net/te68/index.nsf/0/37EEEC5D51D263B4C12573460057AB9F?OpenDocument

جنبشي جهاني و گسترده عليه اسلام سياسي
گزارشهاي روزانه از آلمان ۱۶
محمد آسنگران
۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷
از راست به چپ: مينا احدي، احسان جامي، مريم نمازي در کنفرانس لاهه

روز ١١ سپتامبر در شهر لاهه هلند، کنفرانسي مطبوعاتي از طرف سازمان اکس مسلم در هلند فراخوان داده شده بود که حدود ۸۰ شبکه خبري و ژورناليست از سراسر جهان در اين کنفرانس مطبوعاتي حضور داشتند. مريم نمازي، احسان جامي و مينا احدي از مسئولين سازمان اکس مسلم در انگليس و هلند و آلمان در اين کنفرانس مطبوعاتي سخنراني کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در اين کنفرانس خبري مانيفست اروپايي اکس مسلم به امضا همه شبکه هاي اکس مسلم در اروپا رسيد که به اسم مانيفست لاهه از آن اسم ميبرند. اين مانيفست که قبلأ از طرف مريم نمازي رئيس سازمان اکس مسلم در انگليس منتشر شده بود به تصويب همه واحدهاي اين سازمان در سطح اروپا رسيد.

اين مانيفست در حضور خبرنگاران توسط مريم نمازي رئيس سازمان اکس مسلم بريتانيا، احسان جامي مسئول کميته اکس مسلم هلند و مينا احدي رپيس اکس مسلم آلمان و به نمايندگي از جانب سازمان اکس مسلم اسکانديناوي اين بيانيه را امضا کردند. گزارش و عکسهاي اين کنفرانس در سطح جهان وسيعأ مخابره و منتشر شده است.
روز کنفرانس و روز بعد از آن صدها روزنامه، خبرگزاري، تلويزيون، راديو و سايتهاي خبري گزارش اين کنفراس و اهداف آنرا منتشر کردند.
خبر اين کنفرانس مطبوعاتي و مباحثات مطرح در آن از طرف بسياري از رسانه هاي خبري جهاني و همچنين همه شبکه هاي خبري هلندي پخش شد و حرفها و انتقادات سخنرانان به اسلام و اسلام سياسي و راههاي مقابله با جنبش ارتجاعي اسلامي سياسي وسيعا منعکس شد. خبر اين کنفرانس از جمله در کشور ترکيه انعکاس مطبوعاتي گسترده اي داشت و مباحثات زيادي را در رسانه هاي آنجا دامن زده است.

اکنون ديگر جنبش عليه اسلام سياسي در اروپا يک جنبش مطرح و مورد توجه است. ميليونها نفر اسم سازمان اکس مسلم و اهداف و نظرات فعالين و رهبران آنرا در اروپا شنيده اند و با اين حرکت آشنا شده اند. دفاع از اين جنبش و پخش اخبار فعاليتهاي اين حرکت مهم باعث گسترش و پيشرفت جنبش سکولاريستي در اروپا شده است. بهمين دليل سازمان اکس مسلم در نظر دارد که در همين ماه سپتامبر در استکهلم و سپس در گوتنبرگ سوئد کنفرانسهايي را سازمان داده و در ماه نوامبر در شهر برلين آلمان کنفرانسي جهاني عليه اسلام سياسي در پيشبرد و بسط مباحثات و خواستهاي اين جنبش را سازماندهي کرده است.
- روز بعد از کنفرانس مينا احدي و مريم نمازي به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت پارلمان اروپا در محل اين پارلمان در بروکسل براي نمايندگان کشورهاي مختلف اروپايي سخنراني کردند.
روز ١٢ سپتامبر مينا احدي و مريم نمازي به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت در پارلمان اروپا به شهر بروکسل رفته و در يک کنفرانس مطبوعاتي و يک جلسه سخنراني در محل پارلمان اروپا شرکت کردند. مسئول اين بخش در پارلمان اروپا يک نماينده از کشور هلند است. وي از نمايندگان سازمان اکس مسلم در انگليس و هلند و آلمان دعوت کرده بود که در مورد انتقادات اين جريان به مسئله دخالت مذهب در دولت و آموزش و پرورش در اروپا و راه حل سازمان اکس مسلم براي جدايي کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش و دفاع از سکولاريسم سخنراني کنند. در اين جلسه مباحثات ارائه شده از طرف سحنرانان مورد توجه جدي اعضا پارلمان حاضر در جلسه و هيئت هايي از پارلمانهاي فرانسه، هلند و انگليس که براي شرکت در اين جلسه آمده بودند قرار گرفت. سپس در کنفرانس مطبوعاتي سخنرانان به سوالات خبرنگاران پاسح دادند.
در اين کنفرانس سخنرانان و ميزبانان اين کنفرانس در مورد ممنوعيت حجاب کودکان و ضرورت قانوني کردن و اعلام اين امر از سوي اتحاديه اروپا صحبت کردند و گفته شد که در جلسه روز ١١ سپتامبر در پارلمان اروپا موضوع ممنوعيت حجاب بررسي و نمايندگان زيادي از پارلمان آن را تاييد کرده اند. فعاليت براي جنبه رسمي و قانوني بخشيدن به آن ادامه دارد.
روز ١۷ سپتامبر مينا احدي و مهين عليپور مجددا به دعوت پارلمان اروپا به بروکسل رفته و در مورد قوانين اسلامي و شريعه در اروپا و راههاي مقابله با اسلام سياسي و قوانين شريعه سخنراني حواهند کرد.

از اول سپتامبر تا کنون علاوه بر کنفرانس مطبوعاتي لاهه دهها راديو، تلويزيون و روزنامه با مينا احدي، مريم نمازي، کريم شامحمدي، احسان جامي و آرزو توکر در نقد اسلام سياسي مصاحبه هاي زيادي را منتشر کرده اند.
۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷

علیه اسلام سیاسی

دفاع از آزادی بیان در استکهلم
نوید مینائی

اسلام سیاسی تلاش می کند با به گرو گرفتن جان انسان ها در کشور های اسلام زده و تهدید به ترور و قتل های ناموسی در کشور های غربی سیطره کثیف خودش را بر زندگی انسان ها حفظ می کند. زن ها و دختر ها اولین قربانیان اسلام هستند و مورد بیشترین حملات و قتل هاو اسیدپاشی ها و ... هستند.
سازمان اکس مسلم که حتما از طریق همین نشریه و سایر نشریات و تلویزیون حزب با آن آشنا شده اید، سازمانیست برای شکستن تابوی ارتداد از اسلام، سازمانیست برای شکستن قدرت اسلام و دخالتش در زندگی خصوصی و اجتماعی انسان ها. سازمانیست برای دفاع از آزادی بیان و بیان اینکه "من دیگر مسلمان نیستم". این سازمان نماینده تعداد زیادی از سکولاریست های دنیاست که از دخالت و نفوذ به خصوص اسلام در زندگی شان در امان نیستند. سازمان همه کسانیست که از کشورهایی مثل ایران و افعانستان و عراق و سومالی و .... از شر اسلام فرار کرده اند ولی همچنان در کشور های غربی از دخالت اسلام در زندگی شان در امان نیستند. سازمانیست که به سکولارها به سلمان رشدی ها به لارش ویلکس ها و تمام کسانی که می خواهند آزادی بیان داشته باشند و بی دین باشند، جرات ابراز وجود می دهد.
ماجرای سلمان رشدی را همه ما می دانیم. نویسنده ایی که برای استفاده از آزادی بیانش سال هاست از وحشت اسلام و ترورهایش زندگی اش را در خفا می گذراند. اخیرا هم نقاش و هنرمندی سوئدی کاریکاتور هایی از محمد پیامبر اسلام کشیده است که باعث "جریحه دار شدن احساسات مسلمانان" شده است! و طالبان به عنوان سخنگویان مسلمانان فتوای کشتن لارش را صادر کرده است. حزب کمونیست کارگری هم قاطعانه از لارش و آزادی بیان دفاع کرده است. در اطلاعیه حزب می خوانیم: "حزب کمونیست کارگری ایران صدور فرمان قتل لارش ویلکس و اولف یوهانسون از سوی جریانات اسلامی را شدیدا محکوم می کند و همه مردم آزادیخواه را فرا می خواند که نفرت و بیزاری خود از تروریسم اسلامی را با صدای بلند اعلام کنند و آنرا محکوم کنند. این تهدیدات به قتل باید با اعتراض وسیع همه مردم آزادیخواه و دفاع بیش از پیش از آزادی بیان و عقیده و مبانی سکولار جامعه پاسخ گیرد. "
سازمان اکس مسلم به همراه نهاد امانیستهای استکهلم مبتکر برگزاری سمیناری در دفاع از آزادی بیان بودند که اطلاعیه آن را در همین شماره می توانید بخوانید. ما در اینجا سعی می کنیم از زبان برخی از برگزار کنندگان این سمینار و کسانی که تهیه و تدارک آن را دیده بودند از زوایای مختلفی این سمینار را بررسی کنیم. صحبت های برخی رفقا که نقش زیادی داشتند مثل افسانه وحدت آماده نشد. از کامبیز شروع کنیم که قبلا هم برای این نشریه گزارش های خوبی تهیه کرده. کامبیز حقیری از اعضای شورای مرکزی سازمان اکس مسلم و از فعالین سازمان جوانان کمونیست از کسانیست که در برگزاری این سمینار هم زحمت کشید. کامبیز گزارش مفصلی از تهیه و تدارکات قبلی برای این سمینار برای ما فرستاده که گوشه هایی از زحمات رفقای ما را منعکس می کند.
کامبیز: " این سمینار ثمره تلاش بسیار زیاد کمیته سوئد اکس مسلم بود. برگزاری موفق این سمینار هم حاصل تلاش رفقای کمیته سازمان اکس مسلم و تشکیلات حزب در سوئد بود. البته سمینار با مشکلات متعددی که بدلیل مسایل امنیتی بوجود آمد نیز همراه بود از جمله آن که دقیقا در صبح روز سمینار مسئولین سالن به کریم شامحمدی و افسانه وحدت اطلاع دادند که محل سالن از طرف پلیس امنیتی سوئد (سپو) بخاطر نداشتن امنیت کافی به سالن دیگری منتقل شده است و خود این مسئله مشکلات متعددی را بوجود آورد .همچنین پلیس امنیتی سوئد در تماسی با لارش ویلکس از وی خواستار شرکت نکردن در این کنفرانس شده بود که البته ایشان با توجه به قولی که داده بود سر موقع پس از طی کردن مسیر طولانی خودش را به محل رسانید.
سمینار تحت مراقبتهای شدید امنیتی به لحاظ حساسیت موضوع آن و همچنین حضور مینا احدی و لارش ویلکس که هر دو نفر از سوی اسلامگرایان افراطی تهدید به مرگ شده اند برگزار شد و حتی بازدید بدنی توسط گروه انتظامات (رفقا جمیل فرزان،رحیم یزدانپرست و من) هنگام ورود شرکت کنندگان به سالن بعمل آمد. در جلوی درب ورودی هر شخص شرکت کننده پس از تایید نماینده سازمان اکس مسلم اجازه ورود داشت. همچنین مسئولیت حفاظت از لارش ویلکس در طول سمینار نیز به عهده رفقای اکس مسلم بود.از جمله کارهایی که در مدت برگزاری این سمینار تدارک دیده شده بود برپایی میز کتاب و پخش بروشورهای اکس مسلم و فروش کتاب به زبان انگلیسی توسط رفیق سارا نخعی بود. ...
یکی از نکات جالب توجه در این سمینار حضور هفت نفر از مسلمانانی بود که ظاهری شبیه به بن لادن با همان ریش بلند و ...داشتند.آنها دقیقا در انتهای صف ورود ایستاده و خواستار شرکت در سمینار بودند که البته با ممانعت از طرف ماموران پلیس امنیتی مواجه شدند ولی از آنجایی که رفقا در کمیته، حضور و صحبت کردن آنها را در انتهای سمینار که متعلق به مردم بود بلامانع تشخیص دادند تصمیم بر آن گرفته شد که مجوز ورود به آنها داده شود. که البته با بازدید بدنی دقیق وارد سالن شدند و پس از مدتی من که تمام مدت توجهم روی آنها بود متوجه شدم که میخواهند در گوشه سالن نماز جماعت بخوانند و پس از آن نیز با غذایی که به همراه خودشان آورده بودند مشغول افطار شدند.در پایان یکی از آنها که ظاهرا امام بود درخواست صحبت کرد و در سخنانش با استفاده از آیه های قرآن تهدیداتی علیه لارش ویلکس و اعضای سازمان اکس مسلم کرد و گفت: که من امیدوارم که همه از سرنوشت این لارش ویلکس درس عبرت بگیرند واعضای این سازمان هم (اکس مسلم) همگی کافرند و در آتش جهنم خواهند سوخت. که البته در تمام مدت صحبت مورد تمسخر حضار قرار گرفت. "
از طرفی جنبش عظیمی در ایران مخصوصا در میان جوانان علیه قوانین اسلامی و متحجری که از طرف حکومت اعمال می شود در جریان است. جوانان و کلا مردم در ایران از طرف حکومت مسلمان نامیده می شوند ولی همین "مسلمانان" باید به ضرب شلاق و اعدام قوانین اسلامی را رعایت کنند. حکومت بیشترین هزینه ها را برای پلیس و نیروهای سرکوبگرش می کند تا مظاهر اسلامی را در جامعه حفظ کند. با این وجود حکومت ایران و حتی حکومت های غربی مردم ایران را مسلمان می نامند. کمپین "ما از مذهب روی گردانیم و سازمان اکس مسلم" در واقع سخنگوی همه انسان هایی است که نمی خواهند مسلمان نامیده بشوند و معرفی شوند. این کمپین و سازمان می تواند تاثیر به سزایی بر مبارزات مردم در ایران با اسلام و حکومت اسلامی داشته باشد. در این باره از کریم شاه محمدی از دست اندر کاران سازمان اکس مسلم پرسیدیم.
کریم شاه محمدی:" قبل از پرداختن به این مسئله خواستم به یک نکته اشاره کنم و تاکیدی روی آن داشته باشیم. حتما در جریان تاسیس و فعالیتهای شورای مرکزی اکس مسلم و کمپین ما از مذهب روی گردانیم در آلمان، اسکاندیناوی، انگلیس و هلند هستید. به نظر من این کمپین ضرورتی بود و لازم بود بالاخره در مقابل چنین تصویری غیره واقعی و جعلی که در دنیا امروز داده می شود تعدادی جمع شوند و با صدای بلند در رسانه ها و به همه مردم دنیا بگویند، این تقسیم بندیها بر اساس ملی و مذهبی و هویت دادن به آن، نه قابل قبول است و نه حقانیت دارد بلکه این دنیا از جنبشها ی متعدد و متفاوتی تشکیل شده است. می خواهیم بگویم که ما هیچ که مسلمان نیستیم، بلکه در مقابل اسلام سیاسی و باندهای اسلامی خواهیم ایستاد و از طرف دیگر در مقابل دولتهای غربی که با دلایل متفاوت مماشات می کنند خواهیم ایستاد و افشا خواهیم کرد.
همانطور که در بالا اشاره کردم اعلام این کمپین ضرورتی بود و هست، و تاثیر آن چه در اروپا، ایران و تمام دنیا محسوس است. ما شاهد هستیم که تعداد بی شماری از انسانها از اسلام دیر یا زود دست کشیده اند و به دلیل " مهر مرتد " خوردن کسی جرات اینرا نداشته و یا نمی خواسته با صدای بلند بگوید که ما از اسلام دست کشیده ایم، چونکه در اسلام" مهر مرتد " خوردن حکم مرگ دارد. در نتیجه ما با اعلام این کمپین این تابو را شکستیم و در مقابل تهدید باندهای اسلامی ایستاده و مماشات دولتها را افشا کرده ایم و به جرات می توانیم بگویم که نظر ملیونها انسان به ما جلب شده است و هزاران نفر از نقاط مختلف دنیا با ما در تماس بوده اند، اعلام پشتیبانی کرده اند و یا عضو ما شده اند.
به نظرم شورای اکس مسلم با اهداف و برنامۀ انسانی که دارد خودش را در سطح وسیعی شناساند و استقبال وسیعی به عمل آمد.
برای این که این کمپین و سازمان تاثیر بیشتری بر مبارزات مردم در ایران علیه اسلام داشته باشد چه باید کرد؟
کریم شاه محمدی: در مورد ایران با تاکید می توانم بگویم که حرکت ضد مذهبی در ایران و بخصوص در میان جوانان بعد وسیع و اجتماعی به خود گرفته است و انکار ناپذیر می باشد، حتی ملاها علنا در مطبوعات به آن اذعان داشته اند و این رو در روی به شیوۀ آشکار و نهان روزانه اتفاق می افتد و قطعا کمپین ما از مذهب روی گردانیم تاثیر جدی در این رابطه خواهد داشت هر چه تاسیس این کمپین مانند هر کمپین دیگر با اسم و رسم مقدور به نظر نمی آید ولی انسانهای آتئیست و سکولار هر روزه با حرکات خودشان با طنز های که گفته می شود خیلی وقت است در جامعه ایران مبارزه با اسلام را شروع شده کرده اند و به نظرم با اعلام این کمپین سرعت هر چه بیشتری خواهد گرفت. ما از طریق رسانهای که داریم و ممکن است در مورد اهداف این کمپین دریغ نخواهیم کرد و سعی خواهیم کرد در ایران و هر جای از این دنیا صف ملیونی انسانها ی سکولار و آتئیست را مورد خطاب قرار دهیم که در مقابل اسلام سیاسی بئیستند و حقوق جهانشمول انسانها را مبنای حرکت خود قرار دهند "
اما این سمینار با وجود بایکوت شدن از طرف تعدادی از رسانه ها بازتاب بسیار گسترده ایی داشت. برخوردهای متفاوتی با کمپین "ما از مذهب روی برگردانیم" و جلسه ایی که روز ۱۸ سپتامبر در استکهلم شده است. برخورد میدیا و دولت سوئد و مقامات دولتی نیز مماشات جویانه بوده است، تاثیر این جلسه که با حضور لارش ویلکس بوده در جامعه سوئد چه بوده است. مهین علیپور از مسئولین برگزاری این سمینار درباره تاثیر این سمینار بر جامعه توضیح می دهد.
مهین علیپو: "من دوست دارم که راجع به انعکاسش در میان مردم صحبت کنیم . فرصت بسیار طلائی بود برای لارش ویکلس که با مردم از مستقیم صحبت کند . بعد از مدتی تحت کنترل بودن و اتهامی که نصیبش شده بود از چهره اش مشخص بود که از حضور در این سمینار بسیار راضی است .
همه صحبت کردند . لارش در صحبتهایش گفت که نمیدانست این نقاشی اش که بنظر خود وی در آن هارمونی وجود داشت وهیچ بوئی از تحریک کردن در آن نبود اینطور صدا کند . او گفت اگر بدانم که این تصویر تغییر خواهد داد من قول میدهم که آنرا تکنیکی تر و حرفه ای تر نقاشی کنم . اینحرفش با استقبال مردم روبرو شد .
انسانی مصمم و بسیار متکی بنفس و آرام بنظر میرسید . در بیشتر صحبتهایش بوئی از ترس و یا تکرار صحبت پیرامون تهدید مربوطه نبود . مسافت زیادی را رانندگی کرده بود که به سمینار بیاید. گو اینکه نسبتا تمامی کلاسهای تدریس خود را بالجبار تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است .
انعکاس این سمینار را میتوان از مطالب روزنامه ها گواه گرفت، بخش هایی از بحث های ما مربوط به اسلام سیاسی و مجازاتهای اسلامی و ایران و دیکتاتور جمهوری اسلامی و سازش دولتها و دفاع بی چون و چرا از آزادی بیان را بروشنی میتوان دید . جهت بحث و چگونی آن بطرف حرفهای رادیکال ومخالف سازش با اسلام سیاسی بوده است و حقیقتا ما بودیم که این بحث را در این روز مهم به جامعه بردیم .
من تا حدودی قبل از جلسه فکر میکردم که مدیای سوئدی لارش را در سنتر میگذارد و روی این خم میشود . ولی در عمل دیده شد که بدون تحلیل و ارزیابی از چگونگی پدیده دخالت مذهب در سیاست نتوانستند فقط لارش را بعنوان قربانی نشان دهند و به این خاطر بود که بحثهای ما و نقل و قولهای ما میان روزنامه ها رفت .
این سمینار از کارهای بزرگ رو به جامعه ما بوده است . در زمانیکه جامعه شاهد پیشتازی مذهب میباشد و نظاره گر قربانیان آن چه بصورت لارش و چه بصورت زنان و کودکانی که شهروند این کشور هستند و قربانی میشوند این سمینار برگزار میشود. . در این زمان برخی از مدیا و سیاستمداران سکوت کرده و نگران تحریم های اقتصادی خود میباشد .
حتی اثر این سمینار را میتوان در سایت خود لارش دید . بعد از این سمینار لارش گفته هایش تغییر کرده است و خیلی اجتماعی و سیاسی تر شده است .
بنظر من این کار را باید ادامه داد تا آنجائیکه جامعه را به این مسئله حساس کرده و وادار به عکس العمل جدی کرد."
بی بی سی هم گزارشی از برگزاری این سمینار داده بود ولی طبق معمول گزارشی مغرضانه مثلا بی بی سی وقتی جریان سخنرانی آن فرد اسلامی را توضیح می دهد هیچ اشاره ایی به تهدیدات او نمی کند و فقط می گوید" وی با گرفتن میکروفن و ایستادن در جلوی سالن، لارش ویلکس و سوئدی‌های حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: "ما عاشق پیامبر اسلام هستیم و او را از پدر، مادر، فرزندان و زندگی‌مان بیشتر دوست داریم و تحمل نمی‌کنیم که به او اهانت شود". این فرد از حاضران در جلسه پرسید: "آیا شما می‌توانید تحمل کنید که فردی شما، یا پادشاه و ملکه سوئد را به شکل اهانت‌باری بکشد؟" وی حاضران در جلسه را دعوت به پذیرش دین اسلام کرد و از لارش ویلکس خواست که از اقداماتی مشابه آنچه کرده است، دوری کند."
در حالیکه او رسما لارش را با آیات قرآنش تهدید کرد بی بی سی همچنان اصرار دارد اسلام را اهلی نشان بدهد. بعلاوه بی بی سی خیلی مراقب بود که مبادا کسی بفهمد که چه کسانی در پیشاپیش این جنبش گسترده علیه اسلام سیاسی اند. گزارشش طوری بود که نقش اکس مسلم و رفقای ما تقلیل دهد، اما خیلی دستش بازنبود. چه کنیم ما وقتی جلو بیاییم برای حاج آقا بی بی سی و ادیتورهایش هم دردسر درست میشود!

Monday, September 24, 2007

دعوت به جلسه سخنراني در شهر مونشن گلادباخ آلمان

در يک اطلاعيه مطبوعاتي برگزار کنندگان جلسه در رسانه هاي آلماني ميخوانيم:

براي يک جلسه مهم گروه کاري حقوق زنان و انتگراسيون در شهر مونشن گلادباخ آلمان از مينا احدي مسئول سازمان اکس مسلم و هماهنگ کننده کميته بين المللي عليه سنگسار دعوت کرده است که در روز ٢۴ ماه سپتامبر در محل Bis Zentrum سخنراني کند.
مينا احدي بر عليه سنگسار و اعدام مبارزات گسترده اي کرده و بهمين دليل در دنيا معروف است. مينا احدي در سخنراني خود درمورد رفتار غير انساني با زنان و قتلهاي ناموسي در مورد اعدامهاي کسترده و اعدام فعالين سياسي صحبت خواهد کرد.
گروه کاري زنان و انتگراسيون از مينا احدي دعوت به سخنراني کرده است چرا که بنظر ما فعاليتهاي او در دفاع از حقوق انساني، در دفاع از حقوق زنان، عليه قتل ناموسي و ختنه کردن زنان، عليه اعدام و سنگسار به همبستگي جهاني احتياج دارد.

زمان و مکان جلسه : روز ٢۴ سپتامبر ساعت ۸ شب BIS - Zentrum, Bismarckstr 97-99,

Sunday, September 23, 2007

سمینار در دفاع از آزادی بیان و علیه اسلام سیاسی در استکهلم

به دعوت واحد سوئد سازمان اکس مسلم و نهاد امانیستهای استکهلم روز ۱۸ سپتامبر سمیناری در دفاع از آزادی بیان در محل سالن رادیو و تلویزیون سوئد درشهر استکهلم برگزار شد و با استقبال زیادی مواجه گردید. حدود ٢٠٠ نفر در این سمینار شرکت کردند و سخنرانان را بارها با کف زدن های خود تشویق نمودند و مورد حمایت قرار دادند.
در این سمینار جهره های سرشناسی مانند مینا احدی، لارش ویلکس هنرمند و کاریکاتوریست سوئدی که ازسوی سازمان تروريستي القاعده تهدید به مرگ شد، دیلسا دمیرباگستن، امانیست و منقد معروف، آرنه روت سردبیر قبلی روزنامۀ Dagens Nyheter روزنامه نگار و مسئول کمیته سلمان رشدی در سوئد، م اینگوار اوهمان اکلوند مسئول امانیست ها در سوئد و مهین علیپور، کریم شامحمدی، مهنار ماسوری و افسانه وحدت از شورای مرکزی اکس مسلم در سوئد شرکت داشتند، سخنرانی کردند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
مجری سمینار نیما دریامج ژورنالیست و ستون نویس روزنامه افتون بلادت بود که سر ساعت ۱۸،۳۰ با خوشامد به حاضرین سمینار را افتتاح کرد و افسانه وحدت، با سخنرانی کوتاهی به معرفی سمینار پرداخت. بدنبال آن نه نفر از اعضای پانل به سخنرانی پرداختند، از آزادی بیان قاطعانه دفاع کردند، تهدید به قتل لارش ویلکس را شدیدا محکوم کردند و پیرامون این مسائل به بحث پرداختند.
لارش ویلکس تصاویری را که موجب صدور فتوای قتلش توسط اسلامی ها شده است به مردم نشان داد و گفت در اروپا و آمریکا ممنوعیتی برای شوخی با مسیحیت نیست و من از کشیدن این تصاویر پشیمان نیستم و عقب نمینشینم چون معتقدم باید آزاد باشم که نظرات و عقاید خود را بیان کنم. سایت شخصی من روزانه ٢٠٠ تا ٣٠٠ مراجعه کننده داشت و بدنبال این ماجرا روزانه ١٠٠٠٠ نفر بازدید کننده دارد.
آرنه روت گفت من در سوئد زندگی میکنم اما شدیدا ناراحت میشوم اگر کسی مرا مسیحی بنامد. مردمی که از کشورهای دیگر آمده اند هم حق دارند شدیدا عصبانی شوند اگر کسی به عنوان مسلمان به آنها نگاه کند.
مینا احدی گفت من از طرف میلیونها نفر از مردم ایران اعلام میکنم که در دفاع از آزادی بیان و عقیده در کنار لارش ویلکس هستیم و فتوای قتلش را شدیدا محکوم میکنیم. او اضافه کرد که میلیونها نفر از سکولارها و مردم آزادیخواه در خاور میانه و در سراسر دنیا اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی را محکوم میکنند و خود را در کنار لارش میبینند.
مهین علیپور اسلام سیاسی و تروریسم دولتی آمریکا را بعنوان دو قطب تروریسم بین المللی که ناامنی و ترور را بر دنیا حاکم کرده اند و به هم نیرو میدهند و موجب تقویت یکدیگر میشوند، محکوم کرد و بر ضرورت مقابله با این دو نیرو تاکید کرد. او همچنین به جریاناتی که حقوق مردم را بر اساس دین و فرهنگ دسته بندی میکنند شدیدا حمله کرد و بندهائی از پلاتفرم سازمان اکس مسلم را بطور فشرده بیان کرد.
افسانه وحدت از ضرورت دفاع از آزادي بيان و دخالت فعال مردم در دفاع از لارش ويکس صحبت کرد و دولتهای غربی را بخاطر سازش با جریانات اسلامی و رسانه ها را بخاطر سکوت در مقابل جنایات آنها مورد انتقاد قرار داد.
مهناز ماسوری گفت بعنوان زنی که از زندگی تحت حکومت اسلامی به خارج آمده ام، فتوادهندگان علیه لارش ویلکس را با گوشت و پوست میشناسم. اینها با مردم عادی که به اسلام معتقدند فرق دارند اینها همان نیروی سیاه اسلام سیاسی اند و از همگان دعوت ميکنم که عليه دخالت سازمانهاي اسلامي در زندگي و مقدرات مردم مبارزه کنند.
دلسا دمرباخ در مورد سنگسارکردن، قتلهای ناموسی در جوامع اسلامی حرف زد و گفت، عده ای میگویند این مسائل ربطی به اسلام ندارد و اینها ترجمه غلط از قران است۰ و من میگویم که سرنوشتم را به دست ترجمه های جور به جور نمیدهم۰
آرنه روت رو به همکاران خبرنگارش گفت اکس مسلم در کنفرانس مطبوعاتیش در ماه می خطر اسلام سیاسی و دخالتش را به مردم داد۰ شما خبرنگاران کجا بودید۰ الان دیدید که حقیقت دارد۰ و ادامه داد ولی هنوز هم جدیش نمیگیرید۰
حضور مینا احدی و لارش ویلکس وضعیت ویژه ای به سمینار داده بود و درجه بالائی از تدارکات ویژه امنیتی بدلیل تهدیدات سازمانهای اسلامی تدارک دیده شده بود.
سمینار علیرغم اینکه برخی رسانه ها علیرغم حضورشان در سمینار دست به سانسور آن زدند با اینهمه انعکاس وسیعی در رسانه های بین المللی و سوئدی داشت. ٤٩ نفر خبرنگار از تعدادی از خبرگزاری های بین المللی از جمله رویتر، ت ت خبرگزاری رسمی سوئد، شبکه تلویزیون سراسری سوئد و تلویزیون کانال ۴، مخبرین رادیو سراسری و روزنامه ها حضور داشتند. ساعات اولیه سمینار به بخشی از اخبار سراسری سوئد تبدیل شد. قبل از برگزاری سمینار نیز آگهی آن در برخی رسانه ها منعکس شده بود.
تعدادی از یک گروه اسلامی اجازه ورود به سالن گرفتند و دست به انجام مراسم مذهبی زدند. به مسئول آنها اجازه داده شد که پشت تریبون قرار گیرد و صحبت کند و او پس از موعظه هایش لارش ویلکس را با جمله ای عربی مورد تهدید قرار داد. "بگذارید سرنوشت وی درس عبرتی برای دیگران شود" معنی آیه ای شیطانی بود که پیمان بخشایش برای حاضرین ترجمه کرد. این تهدید با اعتراض شدید حاضرین مواجه شد و اسلامی ها مجبور به ترک سالن سمینار شدند.
سمینار ١٨ سپتامبر در استکهلم موفقیتی برای مدافعین آزادی بیان، برای سکولاریستها و مخالفین دخالت مذهب در زندگی مردم و موفقیت چشمگیری برای سازمان اکس مسلم بود. سازمان اکس مسلم با این سمینار در جامعه سوئد به یک سازمان کاملا شناخته شده، بعنوان سازمانی که از حقوق و آزادی های مدنی حمایت میکند و با قاطعیت در مقابل دست اندازی جریانات اسلامی به زندگی مردم ایستاده است، تبدیل شد. سازمان اکس مسلم اعلام میکند که فعالیت های خود را علیه تهدیدات جریانات اسلامی، و علیه دخالت هرنوع مذهب در دولت و زندگی مردم گسترش میدهد و همه مردم سکولار، سوسیالیست ها و آزادیخواهان را به حمایت از مطالبات خود فرامیخواند.
شورای مرکزی سازمان اکس مسلم­ سوئد
٢٠ سپتامبر ٢٠٠٧

Sunday, September 16, 2007

در دفاع از آزادی بیان

در دفاع از آزادی بیان

شورای مرکزی اکس مسلم درسوئد و امانیستهای استهکلم برگزار میکند: علیه اسلام سیاسی و برای یک جامعه سکولار
سه شنبه 18 سپتامبراز ساعت 18،30 تا21
مکان:استودیوی 3 در لوکال رادیوی سوئد
( Oxenstiernagatan 20)

توجه :گرد همائی ساعت 18 شروع برنامه ساعت 18،30

از جمله سخنرانان اين برنامه لارش ويلکس کاريکاتوريست سوئدي است که سازمان تروريستي القاعده فتواي ترور او را داده است
مجری برنامه: نیما دریامج
افتتاحیه: افسانه وحدت مسئول اکس مسلم در سوئد

:سخنرانان
دیلسا دمیرباگ- ستن، امانیست
مینا احدی مسئول اکس مسلم در آلمان
لارش ویلکس پروفسور در هنر
آرنه روت سردبیر قبلی روز نامۀ دن، روزنامه نگار و مسئول کمیته سلمان رشدی در سوئد
مهین علی پور مسئول اکس مسلم در اسکاندیناوی
کریم شامحمدی از سازمان اکس مسلم در سوئد
مهنار ماسوری معاون اکس مسلم در سوئد
اینگوار اوهمان- اکلوند امانیست

سالهاي سال است که در ايران، افغانستان، عربستان سعودي و دیگر کشورهاي اسلام زده٬ اسلام سياسي زندگي ميليونها نفر را در اين کشورها و اين منطقه به گروگان گرفته است. اگر به قرون وسطی رجوع کنیم می بینیم که مذهب مسیحیت هم مثل اسلام سیاسی چنین قابلیتهای ضد انسانی را از خود نشان داده است. مسیحت هم با زور ترور٬ ارعاب٬ آدمکشی و جنایت از مقدساتش پاسداری می کرد و عقیده مخالف خود را و نقد و طنز در مورد خدا و مسیح و پاپ را تحمل نمی کرد. همه چیز را تابو کرده بودند و انسانها را تحت نام مرتدین و جادوگران می سوزاندند. بالاخره در اروپا اعتراضات و مبارزات وسیعی علیه این حاکمیت سیاه و ارتجاعی به وقوع پیوست و قدرت کلیسا به عقب رانده شد. و در بسياري کشورها مذهب را از دولت جدا کردند و مذهب را از قوانین و آموزش و پرورش بیرون راندند. دستاوردهای این مبارزه این بود که همۀ باورها و این تابوهای مقدس را در هم شکستند و آزادی بی قید وشرط بیان را به دست آوردند
امروز در قرن بيست ويکم ما با جنبش ارتجاعي ديگري به اسم اسلام سياسي روبرو هستيم که همان فرهنگ و قوانين قرون وسطي را ميخواهد به جامعه تحميل کند. سوال این است. ما در مقابل این جنبش ارتجاعی چکار بايد بکنيم؟
چگونه باید جلو این رعب و وحشت و ترور را که برای ميليونها انسان از جمله خبرنگاران و نویسندگان و فعالين سياسي و اجتماعي و جنبش روشنگري به ارمغان آورده اند ايستاد؟

با شرکت خود در اين تجمع اظهار نطر کنید و به آن غنا ببخشيد! لطفأ برای شرکت در اين تجمع اسم نویسی کنید

ورود برای عموم آزاد است
برای اطلاعات بیشتر به افراد زیر مراجعه کنید

افسانه وحدت. (
afsanehvahdat@yahoo.se tfn: 0702468454)
امانیستهای استهکلم.(
stockholm@humanisterna.se tfn 08-320175 )
کریم شاه محمدی.(
karimshamohammadi@yahoo.se tfn 0708526716

Sunday, September 2, 2007

سخنراني مينا احدي و آرزو توکر در شهر دوسلدرف با استقبال گرم روبرو شد


سخنراني مينا احدي و آرزو توکر در شهر دوسلدرف با استقبال گرم روبرو شد

روز جمعه ٣١ ماه اوت، به دعوت شوراي مرکزي اکس مسلم در شهر دوسلدرف آلمان، کنفرانسي در مورد فعاليتهاي سازمان اکس مسلم و اهداف آتي آن برگزار شد. در اين کنفرانس که با فعاليت پرشور فعالين اين نهاد در شهر دوسلدرف و همکاري نزديک سازمان کمک به پناهندگان و مهاجرين اين شهر تشکيل شد، تعداد زيادي از فعالين مدافع حقوق انساني، مسئولين نهادهاي فرهنگي و دست اندرکاران در مدارس و فعاليتهاي اجتماعي حضور داشتند. همچنين از هلند يک شبکه خبرنگار از تلويزيون سراسري هلند از اين جلسه فيلمبرداري کرد و با دست اندرکاران کنفرانس مصاحبه کرد
دو هفته قبل از برگزاري اين جلسه، مينا احدي و آرزو توکر در يک کنفرانس مطبوعاتي در شهر دوسلدرف و در حضور نمايندگان چندين شبکه خبري در مورد اين کنفرانس و اهداف آن صحبت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. انعکاس اين کنفرانس مطبوعاتي در چندين روزنامه چاپ دوسلدرف و شهرهاي اطراف، باعث جلب توجه بسياري به اين جلسه و راه افتادن مباحثي در مورد اين جلسه شد
روز جمعه اين کنفرانس با اقدامات امنيتي شديد برگزار شد و در ابتدا آقاي نلسن مسئول موسسه اي که امکان برگزاري جلسه را فراهم کرده بود، سخنراني کرد . او گفت من سالها است در زمينه انتگراسيون و ادغام مهاجرين و پناهندگان در جامعه آلماني کار ميکنم و با ديدن فعاليتهاي سازمان اکس مسلم و خواندن پيام سياسي اينها، معتقدم اين بهترين راه حل معضلي است که ما با آن روبرو هستيم. ما بايد از جهانشمولي حقوق انساني دفاع کنيم و از سکولاريسم و آزادي بيان پاسداري کنيم. او اضافه کرد که کاري که اين سازمان ميکند، کمک بزرگي به جامعه آلمان و به مردم در اروپا است
سپس مينا احدي مسئول سازمان اکس مسلم در يک سخنراني در مورد علل تشکيل اين سازمان ، تاثيرات فعاليتهاي سياسي اين سازمان در عرصه سياست در آلمان و اهداف آتي سازمان اکس مسلم حرف زد. مينا احدي گفت
ما در طول شش ماه گذشته صداي انتقاد و اعتراض خودمان به سياستهاي دولت آلمان و به دخالت سازمانهاي تروريست اسلامي در زندگي مردم را به گوش ميليونها نفر رسانديم. اين جنبشي است که در حال پيشروي است. اکنون در اسکانديناوي و انگليس و هلند نيز سازمان اکس مسلم درست شده و ما همگي براي دفاع از حقوق انساني از سکولاريسم و آزادي ابراز عقيده و بيان حرکت ميکنيم. تا هم اکنون ما تاثيرات مثبتي در جامعه آلمان، در دفاع از نقد مذهب و اسلام و اسلام سياسي داشته ايم. اکنون بايد براي تغيير در قانون حرکت کنيم. ممنوعيت تدريس مذهب در مدارس و ممنوعيت حجاب کودکان و ممنوعيت محروم کردن کودکان در فعاليتهاي فرهنگي و ورزشي در مدارس، از جمله قدمهاي ما در چند ماه آتي حواهد بود
آرزو توکر سپس در مورد نامه هايي که سازمان اکس مسلم ميگيرد گزارشي داد و به حملات و فحاشي هايي که بعدا از سوي سازمانهاي اسلامي نثار فعالين اين سازمان ميشود، پرداخت و گفت اين تهديدات و فحاشي ها فقط بيانگر عقب ماندگي و ارجاعي بودن اين سازمانها است. او در ادامه صحبتهاي حود شش دليل براي نقد اسلام و خروج از اين دين را به حاضرين ارائه داد
در بخش پرسش و پاسخ ، بحثهاي جالب و زنده اي در مورد جامعه آلمان و مشکل دخالت سازمانهاي اسلامي در مدارس و در زندگي کودکان و جوانان صحبت شد
اين کنفرانس با شور و شوق حاضرين و در حاليکه دسته هاي گل زيبايي به سخنرانان و برگزار کنندگان داده شد، به پايان رسيد
در پايان از برگزار کنندگان جلسه در شهر دوسلدرف آلمان و از جمله از اکرم قاسمي،بابک نيکوکار ، رستگار، حميد آقاياري، رامين تقي پور، حسين انصاري و رضا خلعتبري، مهين درويش روحاني و همه کسانيکه براي برگزاري اين کنفرانس موفق زحمت کشيدند، تشکر ميکنيم

شوراي مرکزي سازمان اکس مسلم در آلمان
١ سپتامبر ٢٠٠٧