Monday, August 11, 2008

اکس مسلم در فستیوال پراید در استکهلم"وضعیت همجنسگرایان در ایران"



فستیوال دفاع از حقوق همجنسگرایان برای دهمین سال پیاپی در استکهلم برگزار گردید٬ یک هفته پرجنب و جوش و حضور مردمان مشتاق و کنجکاو٬ چه آنها که همجنسگرا هستند٬ و چه بسیاری که فقط برای نشان دادن احترام خود به انتخاب روابط جنسی خیابانهای استکهلم را سرشار از هیجان و هیاهو میکنند. هفته ای پر از بحثهای داغ و برگزاری سمینارهای سطح بالا و دهها کنفرانس با تم های متنوع٬ در کنار بحث و گفتگو٬ موزیک و رقص٬ فضایی آکنده از شادی و نوعدوستی که چهره استکهلم را تماما عوض می کند.
در پشت این همه جنب و جوش و هیاهو٬ بی گمان یک سال فعالیت ها و تلاش های بسیاری وجود دارد تا این هفته به ثمر برسند. پراید یک پدیده جا افتاده برای مردم شده است.

از مدتها پیش ما هم در تکاپوی این بودیم که از این فضای صمیمی و فوکوس رسانه ها بر این فستیوال بهره ببریم. قریب به نیم میلیون نفر دراین فستیوال شرکت میکنند٬ پس نیم میلیون نفر و جمعیت غیر قابل شمارشی که انواع گزارشها و فیلمهای این فستیوال را می بینند و میخوانند باید بر آنچه بر مردم ایران میگذرد واقف باشند.
اگر دولتهای اروپایی با فریبکاری و ریاکاری حقایق تلخ و وحشتناک وضعیت زندگی مردم در ایران را کتمان میکنند٬ یا حقایق را وارونه و با انواع جعلیات به زور دستگاه تبلیغاتی عظیمشان تحویل مردم میدهد پس یک وظیفه فوری ما حقیقت رسانی به همین مردم است! ما نمی خواستبم نیروی حاشیه ای در کنار این فستیوال عظیم باشیم. هر طور شده باید وسط صحنه دیده شویم. با همین هدف تماسهای مکرر ما با مسئولین برگزاری پراید شروع شد و بالاخره موفق شدیم نظر مثبت آنها را برای برگزاری سمینار مستقلی جلب کنیم. یکساعت به ما وقت دادند و این برای شروعی قوی٬ فرصتی مناسب بود.

در خانه فرهنگ استکهلم درست در مرکز شهر و در پر رفت و آمدترین منطقه استکهلم. روز جمعه ۲ آگوست٬ سمیناری بمدت یکساعت به اکس مسلم اختصاص داده شد. این موقعیت خوبی به دست داد و تریبونی شد برای افشای چهره کریه جمهوری اسلامی و هر چه منزوی تر کردن آن در خارج کشور.

سازمان اکس مسلم در سوئد، توانست بهتر خود را بشناساند٬ اهداف و کمپینهایش را معرفی کند و ضرورتش را برای مشتاقان و حاضرین درسمینار توضیح دهد.

روز جمعه بالاخره فرا رسید٬ صندلیهای سالن پر بود. شرکت کنندگان مشتاق و سراپا گوش بودند. موضوعات متنوعی را برای ارائه بحث آماده کرده بودم و قصدم این بود که به شیوه های گوناگونی مردم و حاضرین را با اعتراضات اکس مسلم آشنا و همراه کنم!

چرا عده کثیری از مهاجرین در سوئد را جزو آمار مسلمین می گذارند!؟ این نسبیت فرهنگی ارتجاعی از کجا آمده است؟ به آموزش امام در دانشگاههای سوئد و از جیب مالیات دهندگان اشاره کردم٬ از مماشات دولت سوئد با جریانات مرتجع اسلامی و اسلام سیاسی گفتم. از دیپلماسی کثیف و مشمئز کننده دستگاه دولتی سوئد و حقه بازی آشکار و پنهان آن با هیولای حکومت جمهوری اسلامی ایران گفتم و همراهی مردم را هر آن بیشتر از پیش احساس کردم ٬ اشاره کردم که شما همان مردمی هستید که برای ممنوعیت حجاب برای کودکان مبارزه می کنید، خواهان ممنوعیت مدارس مذهبی هستید.
اکس مسلم خواهان آزادی بدون قید و شرط بیان است و در اروپا دولتها با کوتاه آمدن در مقابل سازمانهای اسلامی آزادی بیان را به خطر انداخته اند. در یک کشور سکولار هیچ تابوئی و هیچ چیز مقدسی نباید وجود داشته باشد. اکس مسلم
می خواهد با حضورش و کمپین هایش کاری کند که شمشیر فتوا علیه فردی که اسلام را ترک می کند غلاف شود! هر کس جرئت کند با صدای بلند بگوید که من از مذهب رویگردانم! هیچ نیروئی جرئت آزار و اذیت و یا کشتن او را نداشته باشد.

سه دهه است که جانوران اسلامی حاکم بر ایران با استفاده از قوانین ضد انسانی شریعه آزادی زنان را سلب کرده اند. کودکان را بی حقوق کرده اند. باعث فقر اکثریت جامعه شده اند. دستمزد ناچیز کارگرانی را که با مشقت طاقت فرسا درشرایطی سخت و زیانبار مشغول کارند را ماهها به تعویق می اندازد و هستی آنها را ساقط کرده اند. افراد را به خاطر تمایلات جنسی شان به قتل می رسانند و بیرحمانه ترین و وحشیانه ترین انتقام ها را علیه همجنسگرایان اعمال می کنند. زنان را بدلیل داشتن رابطه جنسی "غیر مجاز" سنگسار می کنند. این همه فجایع خفت بار و قرون وسطائی رخ می دهد و جهان در موردش ساکت است. دولتهای به اصطلاح دموکرات غربی نه تنها ساکت اند بلکه به اسلامیستها باج می دهند.
اگر ما که در این سالن نشسته ایم٬ اگر انسانهای آزادیخواه نباشند، تعداد سنگسارها و اعدام ها چند برابر می شود. اگر جنبش اعتراضی در ایران وجود نداشت زنان همه چادر به سر می بودند و همه را این دولت به گوشه خانه ها رانده بود. ولی همه نقشه های آنها عملی نشد و این به دلیل جنبش وسیعی است که در این ۳۰ سال مداوما جنگیده است.

صحبت احمدی نژاد را بخاطر بیاورید که گفته بود در ایران همجنسگرا وجود ندارد! این اولین باری نیست که رئیس جمهور این رژیم با سخنان احمقانه اش مردم جهان را به تعجب وا می دارد. چندی پیش٬ نسل کشی یهودیان را دروغ بزرگ تاریخ نامید!
سپس گوشه ای ازفیلم سخنان احمدی نژاد که در دانشگاه کلمبیا ایرادشده بود و دانشجویان و حضار او را با صدای بلند هو کردند نشان داده شد. صدای خنده حاضرین در سالن قطع نمی شد.

فضای بسيار صميمى و دوستانه در سالن سمینار اکس مسلم٬ چهره های دوست داشتنى و بى تکلف حاضرین احساس خوشی به انسان می داد. به شکلى دل انگيز حس می شد که همه بریک باورند. از این همه جنایت و کشتار انسانها بدست دولتها متنفرند.

در قسمت دوم برنامه٬ فیلم مستندی در مورد همجنسگرایان در ایران نشان داده شد.

سپس هادی؛ همجنسگرای نوجوان مهاجر که از جهنم جمهوری اسلامی گریخته٬ از وضعیت همجنسگرایان در ایران گفت و اینکه چگونه مورد اذیت و آزار قرار می گرفت. او با چشم غمزده گفت که توسط مدیر مدرسه اش که فهمیده بود او همجنسگراست مورد تجاوز قرار گرفته. او در ادامه به طنز گفت وقتی در مورد حقوق همجنسگرایان از احمدی نژاد سئوال می شود او می گوید که در ایران همجنسگرا نیست. لابد اگر از بی حقوقی زنان صحبت شود می گوید که در ایران زنی وجود ندارد.

سمینار باید به این سوال پاسخ میداد که چگونه منافع سياسى و استراتژيک دولتها٬ باعث ميشود شعار فریبنده دفاع از حقوق بشر بي محتوي شود و چگونه مردم آزاديخواه٬ سکولار و متمدن جهان ميتوانند بر سياستهاي مماشات طلبانه دولتها اثر بگذارند! نمونه زنده اش پارلمان اروپا و سازمان ملل است که از ترس کدر شدن رابطه با جمهوری اسلامی ايران چشمش را بر این همه جنایات بسته است.

از حضار خواسته شد که ساکت ننشینند. به احکام وحشیانه سنگسار و اعدام، به بی حقوقی زنان در هر جای دنیا اعتراض کنند. شلاق و سنگسار٬ بی حرمتی به همه انسانهاست. چه فرق دارد در کجای جهان اتفاق می افتد. صدای اعتراض را باید بالا برد.
ازحاضرین خواسته شد همراه با اکس مسلم به آموزش امامان در سوئد از بودجه دولت و پول مالیات مردم اعتراض کنند. چرا که آموزش امامان در سوئد سرکوب و تحقیر زن را قانونی می کند.

ما نیازمند يک اتحاد و همبستگی جدى براى منزوی کردن اسلام سیاسی و محکوم کردن دائمی اعمال غیر انسانی جریانات ارتجاعی اسلامی بخصوص حکومت اسلامی ایران هستیم!
جلسه٬ با پرسش و پاسخ و بحث و گفتگوی بسیار گرم و مشتاقانه و تاکيد به همکارى همه جانبه براى فشار آوردن بر دولتها٬ در فضايى صميمى و دوستانه خاتمه يافت۔
از همه عزیزانی که با کمک آنها برگزاری این سمینار ممکن شد٬ صمیمانه سپاسگزارم. تلاشهای جمعی ما باز هم ثمر داد و ما موفق شدیم نور افکنهای خبرگزاریها را بر سمینارمان پرتو افکن کنیم!



افسانه وحدت
سوم ماه اوت ۲۰۰۸

No comments: