Sunday, July 27, 2008

تظاهرات ضد مذهبی در استرالیا


همانطور که همگان ممکن است مطلع باشند ایت الله واتیکان " پیشوای کاتولیک " برای چند روزی در استرالیا بسر می برد. حائز اهمیت است بگویم که دولت ترتیبات لازمه را داده و هواپیمای او را دریک فرودگاه نظامی به زمین نشاند و کون راد نخست وزیر استرالیا به استقبال او رفت . دولت استان نیو سات ولس تمام فعالیتها و تردد وسایل نقلیه را متاثر سفر او نموده، راه ها را بست و مقرارت ویژه رانندگی وضع کرد. سران دولت نیو سات ولس به دست بوس ایت الله واتیکان رفتند و سنگ تمام گذاشتند. برای خوش خدمتی به مذهب سیاسی قبل از ورود او دولت قوانینی وضع کرد و حقوق و ازادی اجتماعی مردم را سلب کرد و برای تظاهرات برعلیه او 5000 دلار جریمه اعلام کردند.

حضوراو برای پیش بردن و به پایان رساندن انجام مراسم مذهبی " روز جوانان " بوده است که یک مراسم تمام و کمال دست پرورده مذهب سیاسی است که بمنظوراعمال نفوذ و دست اندازی و تثبیت حضوران در امورات و شئونات اجتماعی زندگی مردم مهندسی و طراحی شده است. بهرحال، این مراسم با بدرقه روز شنبه تظاهرکنندگان در سیدنی روبرو شد و در روز یکشنبه با حضور این سرکرده واتیکان و گردهمایی پایانی " زائران " او با یک نمایش دیگر مذهب سیاسی در سیدنی به پایان رسید

از تظاهرات بگویم. بالغ بر 1000 نفراز تظاهر کنندگان به فراخوان گروه اعتلاف ضد " پیشوای کاتولیک " در ساعت12 روز شنبه در محلی در سیدنی گرد هم امده و در میان انان شعارهایی در دفاع از حق زنان، سقط جنین، ازدواج هم جنسها و ازادی روابط جنسی به چشم می خورد. لازم است بگویم که تم ضد مذهبی تظاهرات بوضوح دیده می شد اما همانطور که خوانندگان عزیز از روی شعارها متوجه خواهند شد نه مذهب سیاسی مورد انتقاد و مخالفت قرار گرفت و نه با دولت که حامی اصلی این حرکت مذهبی بود، مخالفتی شد. با تجربه ما از جریانات چپ در استرالیا باید بگوییم که این جزع خاصیت انهاست و هیج وقت نسبت به مذهب سیاسی انتقادی نداشته اند.

بهرحال داشتیم از محل تظاهرات گزارش می دادیم. اکثر کانالهای تلویزیونی اصلی در محل حاضر بودند. بعد ازمدتی برگزارکنندگان تظاهرات نظر تظاهرکنندگان را به سخنران ها جلب نمود. نماینده بومیان استرالیا، نماینده یک سازمان اجتماعی و یک فردی که 40 سال پیش مورد تجاوز جنسی بوسیله کشیش کاتولیک قرار گرفته بود، بودند که هر کدام در مخالفت با " پیشوای کاتولیک " به ایراد سخنرانی پرداختند.

کادر واحد استرالیای حزب کمونیست کارگر ایران نیز در این تظاهرات شرکت داشت و پلاکادری متفاوت با دیگران را با خود حمل می کرد که در ان شعار " دولت باید تبدیل مذهب به یک امر سیاسی را متوقف کند، دولت باید حمایت از مذهب را متوقف کند و دولت باید مذهب را یک امر خصوصی محسوب کند " نظر تظاهرکنندگان را بخود جلب کرده بود. در این اثنا تعدای از تظاهرکنندگان به ما مراجعه کرده که ازان جمله یک گروه سه نفره بوده که با علاقه تمام درباره حزب کمونیست کارگری ایران از ما می پرسیدند و با اشتیاق وقت قابل ملاحظه ای را صرف گفت و شنود با ما نمودند. تعدادی از عکسبرداران منفرد و غیر منفرد از ما عکس گرفتند و در همان اثنا بود که خبرنگار یک شبکه تلویزیونی و یکی از روزنامه های اصلی بنام سیدنی مرنینگ هرلد با ما مصاحبه هایی بعمل اورد

تظاهرات بعد از پایان سخنرانی با راه پیمایی و سر دادن شعارهای ضد " پیشوا " بسمت یک پارک که سر راه عبور راه پیماه یان " زائر " قرار داشت، ادامه پیدا کرد و بعد از توقف طولانی همراه با شعار سر دادن درمحل پارک مجددا با راه پیمایی بسمت مبدا بیایان رسید
ارسلان ناظری

شورای اکس مسلم بریتانیا برگزار میکند:

اولین کنفرانس بین المللی
اسلام سیاسی، قانون شریعه و جامعه مدنی
لندن، جمعه دهم اکتبر 2008، مصادف با روز جهانی علیه اعدام

ساعت 6 تا 10 عصر، در محل:
Conway Hall, 25 Red Lion Square, London WC1R 4RL
(Closest underground station: Holborn).

سخنرانان کنفرانس:

مینا احدی
سخنگوی سازمان "علیه تبعیض" و شورای اکس مسلم آلمان.
www.minaahadi.com
مهین علیپور
دبیر سازمان "علیه تبعیض" و شورای اکس مسلم اسکاندیناوی.
www.equal-rights-now.com
روی براون
دبیر سابق اتحادیه جهانی اومانیست ها (IHEU ) و نماینده بین المللی این اتحادیه در سازمان ملل.
www.iheu.org
ریچارد داوکینز
آتئیست سرشناس، دانشمند و نویسنده کتاب "پندار خدا" که به 31 زبان ترجمه و بیش از یک و نیم میلیون نسخه آن بفروش رفته است، برنده جوائز متعدد بین المللی.
http://richarddawkins.net/
نیک دودی
کمدین سرشناس و چپگرا.
ای سی گرایلینگ
استاد فلسفه، ادیتور Online Review ، عضو تحریریه Prospect magazine، عضو جامعه سلطنتی ادبیات و جامعه سلطنتی هنر در انگلیس.
http://www.acgrayling.com/
جان هری
ژورنالیست سرشناس، نویسنده ایندپندت و سایر نشریات. نامزد "ژورنالیست سال" از سوی عفو بین الملل به دلیل گزارش او در مورد جنگ در کنگو.
http://www.johannhari.com/index.php
احسان جامی
دیپلمات هلندی.
هوزان محمود
سخنگوی سازمان آزادی زن عراق.
http://www.equalityiniraq.com/
مریم نمازی
سخنگوی سازمان "علیه تبعیض" و اکس مسلم بریتانیا، مسئول تلویزیون انترناسیونال- بخش انگلیسی، عضو سردبیری WPI briefing.
www.maryamnamazie.com
تسلیمه نسرین
نویسنده سرشناس و فعال سیاسی.
www.taslimanasrin.com
فریبرز پویا
مسئول "جامعه ایرانیان سکولار".
www.iransecularsociety.com
تری سندرسون
دبیر کل "جامعه ملی سکولارها" در انگلیس.
www.secularism.org.uk
جوآن اسمیت
رمان نویس، ستون نویس نشریات مختلف، و مولف کتابهای گوناگون.
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/joan-smith/
بهرام سروش
عضو هیات اجرای شورای اکس مسلم بریتانیا، و کمیته همبستگی بین المللی کارگری WPI
www.kargaran.org
حمید تقوایی
لیدر حزب کمونیست کارگری ایران.
www.wpiran.org
ابن وراق
نویسنده کتاب "ترک اسلام".
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Warraq

این کنفرانس همچنین شامل اجرای قطعه ای کمدی، نمایش فیلمی از پتی دبونیتاز و فیلم "بازسازی فتنه" از رضا مرادی خواهد بود.

ورودی : افراد 10 پوند، سازمانهای غیر انتفاعی 20 پوند و سازمانها و موسسات 40 پوند،
برای دریافت فرم ثبت نام با آدرس زیر تماس بگیرید :
Council of Ex-Muslims of BritainBM Box 1919, London WC1N 3XX, UK
Tel: 07719166731E-mail: exmuslimcouncil@gmail.com
Or download it from
www.ex-muslim.org.uk

شورای اکس مسلم بریتانیا
23 جولای 2008

Sunday, July 13, 2008

فتواي قتل آرام رشيد محكوم است!

دولت محلي در كردستان عراق بيشرمانه دستور جمع آوري كتاب "جهالت اسلام در دنياي امروز" را صادر كرد.

سازمانهاي اسلامي فتواي قتل آرام رشيد را دادند!

"جهالت اسلام و دنياي امروز" عنوان كتابي است به قلم آرام رشيد در كردستان عراق. اكنون از طرف مقامات محلي در كردستان عراق دستور جمع آوري اين كتاب داده شده و آخوندها در كردستان عراق فتواي قتل اين نويسنده و منتقد اسلام را داده اند. كتاب آرام رشيد در ماه مي ۲۰۰٦ چاپ شده و اخيرا چاپ سوم آن در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. سازمانهاي اسلامي فراخوان جمع آوري كتاب را داده اند و با به امضا رساندن يك طومار اعتراضي با امضا ۴۷۰ نفر عليه شش نويسنده منتقد و مترقي و بويژه عليه آرام رشيد، وارد عمل شده اند. در يك دادگاه فرمايشي در كردستان عراق آرام رشيد محكوم شد و دستور جمع آوري كتاب او داده شد، همزمان سازمانهاي اسلامي فتواي قتل او را صادر كرده اند.
آرام رشيد بلافاصله بعد از تصميم دادگاه بر عليه خودش، گفت، دولت محلي كردستان خواست سازمانهاي اسلامي را اجرا ميكند. آنها خواهان جمع آوري كتاب شدند و اكنون دولت محلي اين كار را ميكند.
سازمانهاي اسلامي فتواي قتل آرام رشيد را نيز صادر كرده اند و جان او در كردستان عراق در خطر است. ما به اين رفتار جنايتكارانه و بيشرمانه دولت محلي كردستان بشدت معترضيم و از همه مردم در كردستان عراق و در همه جا دعوت ميكنيم كه به اين رفتار سركوبگرانه و ضد انساني دولت محلي كردستان عراق اعتراض كنند.
سازمانهاي اسلامي ، سازمانهاي ترور و وحشت و سازمانهاي دست بريدن و چشم در آوردن و سنگسار و فتواي قتل هستند. مردم كردستان عراق و همه مردم در عراق و ايران و افغانستان و عربستان سعودي و ... اين جانيان را مي شناسند. مردم مترقي و روشنفكران و منتقدين اسلام در كشورهاي اسلام زده همواره با دستگاه سركوب و جنايت روبرو شده اند. اما امروز ديگر جنبش هاي اجتماعي گسترده اي عليه جنبش اسلامي و اسلام سياسي در منطقه در جريان است . اين جنبش بايد به ميدان آمده و بيش از پيش اظهار وجود كند.
بايد در مقابل اين فتواي قتل و اين رفتار سركوبگرانه دولت محلي كردستان ايستاد. به باندهاي ترور اسلامي اعتراض كنيد و با اعتراض به دولت محلي كردستان خواهان لغو فوري دستور جمع آوري كتاب آرام رشيد شويد.

شوراي مركزي سازمان اكس مسلم – آلمان
۱۱ جولاي ۲۰۰۸

Thursday, July 3, 2008

سخنرانی مریم نمازی در کنگره جهانی اومانیست ها

هفدمین کنگره جهانی اومانیست ها از 4 تا 9 ژوئن 2008 در شهر واشینگتن دی سی آمریکا برگزار گردید. مریم نمازی که به این کنگره دعوت شده بود، در یک جلسه عمومی و اصلی کنگره در روز جمعه ششم ژوئن به ایراد سخنرانی پرداخت. موضوع سخنرانی وی "آزادی بیان و اسلام سیاسی" بود. مریم در این سخنرانی چشم اندازی ارائه کرد که بطور جدی مورد نیاز جنبش بین المللی اومانیست هاست. یعنی اینکه جنبش اومانیست ها باید هم علیه اسلام سیاسی و هم علیه میلیتاریسم دول غربی به رهبری آمریکا بایستد و از ارزش های انسانی شایسته قرن بیست و یکم دفاع کند. سخنرانی مریم نمازی با استقبال شایان حاضرین روبرو شد.
در هفدمین کنگره جهانی اومانیست ها بیش از 500 نفر از 22 کشور جهان حضور داشتند و سمینارها و جلسات و کلوپ های گوناگون آن شرکت کردند. گروه ها و سازمان های مختلف جوانان اومانیست و سکولار نقش برجسته ای در این کنگره داشتند.
از دیگر سخنرانان این کنگره میتوان از نویسندگانی چون "فلیپ پالمن" و "کریستفر هیچنز"، و اومانیست ها و سکولاریست های سرشناشی چون "روی براون" و "کیت پرتزوود" نام برد.
متن سخنرانی مریم نمازی به انگلیسی را میتوانید اینجا ببینید:

http://maryamnamazie.blogspot.com/2008/06/freedom-of-expression-and-political.html

شورای اکس مسلم بریتانیا
25 ژوئن 2008