Tuesday, September 30, 2008

شورای اکس مسلم بریتانیا برگزار میکند:

اولین کنفرانس بین المللی
اسلام سیاسی، قانون شریعه و جامعه مدنی
لندن، جمعه دهم اکتبر 2008، مصادف با روز جهانی علیه اعدام
ساعت 6 تا 10 عصر، در محل:
Conway Hall, 25 Red Lion Square, London WC1R 4RL
(Closest underground station: Holborn).

سخنرانان کنفرانس:

مینا احدی
سخنگوی سازمان "علیه تبعیض" و شورای اکس مسلم آلمان.
www.minaahadi.com
مهین علیپور
دبیر سازمان "علیه تبعیض" و شورای اکس مسلم اسکاندیناوی.
www.equal-rights-now.com
روی براون
دبیر سابق اتحادیه جهانی اومانیست ها (IHEU ) و نماینده بین المللی این اتحادیه در سازمان ملل.
www.iheu.org
ریچارد داوکینز
آتئیست سرشناس، دانشمند و نویسنده کتاب "پندار خدا" که به 31 زبان ترجمه و بیش از یک و نیم میلیون نسخه آن بفروش رفته است، برنده جوائز متعدد بین المللی.
http://richarddawkins.net/
نیک دودی
کمدین سرشناس و چپگرا.
ای سی گرایلینگ
استاد فلسفه، ادیتور Online Review ، عضو تحریریه Prospect magazine، عضو جامعه سلطنتی ادبیات و جامعه سلطنتی هنر در انگلیس.
http://www.acgrayling.com/
جان هری
ژورنالیست سرشناس، نویسنده ایندپندت و سایر نشریات. نامزد "ژورنالیست سال" از سوی عفو بین الملل به دلیل گزارش او در مورد جنگ در کنگو.
http://www.johannhari.com/index.php
احسان جامی
دیپلمات هلندی.
هوزان محمود
سخنگوی سازمان آزادی زن عراق.
http://www.equalityiniraq.com/
مریم نمازی
سخنگوی سازمان "علیه تبعیض" و اکس مسلم بریتانیا، مسئول تلویزیون انترناسیونال- بخش انگلیسی، عضو سردبیری WPI briefing.
www.maryamnamazie.com
تسلیمه نسرین
نویسنده سرشناس و فعال سیاسی.
www.taslimanasrin.com
فریبرز پویا
مسئول "جامعه ایرانیان سکولار".
www.iransecularsociety.com
تری سندرسون
دبیر کل "جامعه ملی سکولارها" در انگلیس.
www.secularism.org.uk
جوآن اسمیت
رمان نویس، ستون نویس نشریات مختلف، و مولف کتابهای گوناگون.
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/joan-smith/
بهرام سروش
عضو هیات اجرای شورای اکس مسلم بریتانیا، و کمیته همبستگی بین المللی کارگری WPI
www.kargaran.org
حمید تقوایی
لیدر حزب کمونیست کارگری ایران.
www.wpiran.org
ابن وراق
نویسنده کتاب "ترک اسلام".
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Warraq

این کنفرانس همچنین شامل اجرای قطعه ای کمدی، نمایش فیلمی از پتی دبونیتاز و فیلم "بازسازی فتنه" از رضا مرادی خواهد بود.

ورودی : افراد 10 پوند، سازمانهای غیر انتفاعی 20 پوند و سازمانها و موسسات 40 پوند،
برای دریافت فرم ثبت نام با آدرس زیر تماس بگیرید :
Council of Ex-Muslims of BritainBM Box 1919, London WC1N 3XX, UK
Tel: 07719166731E-mail: exmuslimcouncil@gmail.com
Or download it from
www.ex-muslim.org.uk

شورای اکس مسلم بریتانیا
23 جولای 2008

دعوت به جلسه از سوي بنياد هاينريش بل آلمان

بنياد هاينريش بل و سازمان " جهان سوم سار"

كنفرانس مهمي در مورد معضل آموزش اسلام در مدارس آلمان سازمان داده اند!

چه كسي احتياج به آموزش مذهب اسلام در مدارس دارد.

يك جدل مهم در مورد آموزش اسلام در مدارس آلمان

با حضور :
كاجو بروير شهردار شهر ساربرووكن
مينا احدي مسول شوراي مركزي اكس مسلم – آلمان
پتر آرند مسول بررسي قانون جدايي مذهب از آموزش پرورش در وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و زنان در استان سارلند
روديگر فريز عضو مركزيت سازمان " جهان سوم، سار"
گرداننده بحث دكتر كلاووس بك من ، كشيش كليساي اوانگليش – هامبورگ

ساعت و محل جلسه : سه شنبه ۲۸ ماه اكتبر شهر ساربرووكن آلمان ساعت ۱۹.۳۰
Grosse saal der Arbeitskammer Fritz Dobisch str 6-8

شوراي مركزي اكس مسلم – آلمان
۲۷ سپتامبر ۲۰۰۸

Sunday, September 21, 2008

فراخوان جبهه سوم به تظاهرات در كلن آلمان عليه راسيستها!

رهبران احزاب دست راستی و فاشیست فرار را بر قرار ترجیح دادند!

بااعتراضات وسیع و گسترده هزاران نفر از مخالفان، روز اول کنفرانس احزاب و دار و دسته های دست راستی در کلن با شکست مواجه شد. هزاران نفر از مبارزان ضد راسیسم، نیروهای چپ و مترفی امکان هر گونه تحرک و برگزاری برنامه را از فاشیستها گرفتند. رهبران فاشیستها نهایتا به کشتی "موبی دیک" فرار کردند. راس ساعت 12.30 ظهر روز شنبه 20 سپتامبر پلیس اعلام کرد که برنامه های اعلام شده احزاب و جریانات دست راستی به هم خورده است.

برای دیدن فیلم فرار سران فاشیستها کلیک کنید.فیلم


روز شنبه ۲۰ ماه سپتامبر عليه راسيسم به ميدان بياييد. شنبه ساعت ۱۰ صبح در ميتينگ جبهه سوم شخصيتهاي سرشناس مدافع حقوق انساني، از جمله رالف جردانو و مينا احدي در اين ميتينگ اعتراضي سخنراني خواهند كرد.

روز ۲۰ سپتامبر، راسيستها و فاشيستها از سراسر اروپا به آلمان مي آيند، تا به اصطلاح عليه " اسلامي شدن جامعه" اعتراض كنند. نقد و اعتراض آنها به اسلام و جنبش اسلامي، بعنوان يك جنبش سياسي ضد انساني و ضد زن نيست، آنها به بهانه "اسلامي شدن جامعه" ميخواهند سياست خارجي ستيزي را گسترش دهند. تا عليه مردم فراري از كشورهاي اسلام زده، فضاسازي كرده و فرمان حمله به اين مردم ودستور ديپورت و بازگرداندن پناهندگان و مهاجرين را بدهند. جنبش ارتجاعي راسيستي با دامن زدن به فضاي ضد خارجي، ضد كمونيستي و ضد چپ ميخواهد جلو برود و بدرست مردم در آلمان مخالف اين حركت ارتجاعي و ضد انساني هستند.

صف مخالفين راسيسم در آلمان اما يك دست نيست. علاوه بر فراخوان جبهه سوم، ميتينگ و تظاهرات اعتراضي نهادهاي متعدد "مخالف راسيسم" در شهر كلن آلمان كه شامل احزاب حكومتي، جريانات اسلامي و سازمانهاي ضد فاشيست و چپهاي سنتي است بزرگترين ائتلاف را تشكيل داده اند. اين صف از يك چشم كور است نژادپرستان را ميبيند و به درست عليه آن به ميدان مي آيد. اما جنايات اسلام سياسي و جنبش اسلامي را نمي بينند و اين اعتراض به راسيسم را يكبار ديگر بهانه اي كرده اند كه اسلام و جنبش اسلامي را بي ضرر جلوه داده و حتي براي دفاع از ساختن مسجد، به مردم فراخوان داده اند كه با تشكيل زنجير انساني به دوم يكي از مسجدهاي شهر كلن از مساجد در آلمان دفاع كنند.

ما مخالف جدي انواع راسيسم هستيم. ما در مقابل و عليه راسيسم اروپا محور و راسيسم اسلامي هستيم. ما در صفي جداگانه تحت عنوان جبهه سوم روز شنبه با شعار "حقوق انساني جهانشمول است"، "حق زندگي برابر براي همه شهروندان" و با شعار "نه به اسلام سياسي و نه به راسيسم و نژادپرستي" به خيابان مي آييم. از مردم معترض به راسيسم و نژاد پرستي و اسلام سياسي، از انساندوستان و از همه نهادهاي مدافع حقوق انسان و مدافعين جهانشمولي حقوق انساني دعوت ميكنيم به اين صف بپيوندند!

در ميتينگ اعتراضي ما در روز شنبه ۲۰ سپتامبر در مركز شهر كلن ، والراف پلاتس در نزديك دوم پلاته و ايستگاه قطار مركزي، از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر حضور بهم رسانيد. عليه راسيسم ، عليه اسلام سياسي ، در دفاع از حقوق انساني به ميدان بياييد.

-جبهه سوم

-كنفرانس انتقادي به اسلام

تلفن تماس. ۰۱٦۳۳۴۵۸۰۰۷



سخنراني در شهر لايپزيگ آلمان

روز يكشنبه ۲۱ ماه سپتامبر مينا احدي در يك جلسه سخنراني به دعوت خانه فرهنگ لايپزيگ شركت ميكند. موضوع اين جلسه بررسي جايگاه مذهب در دوران بنيادگرايي است. سخنرانان مارتين هرگر از مركز بي خدايان ، يوآخيم كال فيلسوف و گويلام پايولي فيلسوف خواهند بود.

محل و ساعت شروع جلسه :

21.09.2008, 18.00 Uhr, Treffpunkt: Kassenhalle Centraltheater

از علاقمندان دعوت ميكنيم در اين جلسه حضور بهم رسانند.

شوراي مركزي اكس مسلم – آلمان

۱۸ سپتامبر ۲۰۰۸

تلفن تماس: ۰۱۷۷۵٦۹۲۴۱۳

Thursday, September 18, 2008

كنفرانس عليه دو ارتجاع راسيسم و اسلام سياسي با موفقيت در شهر كلن آلمان برگزار شد

جبهه سوم در آلمان به حرکت در می آید!

روز جمعه ۱۲ سپتامبر، شهر كلن آلمان شاهد برگزاري يك كنفرانس مهم و پرشوربود. اين كنفرانس برعليه كنگره راسيستها در شهر كلن آلمان كه تحت عنوان مقابله با اسلاميزه شدن عنوان شده و عليه اسلام سياسي بود. راسيستها و فاشيستها از سراسر اروپا براي روزهاي ۱۹و ۲۰و ٢١ سپتامبرقرار است در كلن دور هم جمع شوند. ضد فاشيستها و چپهاي سنتي همراه جريانات اسلامي در همين روزها قرار است در شهر كلن به خيابان بيايند.

كنفرانس ما كه به درست از جانب رسانه ها به عنوان صداي سوم ناميده شد، عليه راسيسم اروپامحور و عليه جنبش اسلام سياسي و در نقد چپ سنتي و ضد امرياليستهاي مدافع اسلام سياسي بود. اين مسايل موضوع مورد مشاجره در اين روزها در آلمان است. جمهوري اسلامي ايران خواهان لغو جلسه راسيستها بر عليه اسلام شده و سازمانهاي اسلامي بهمراه احزاب حاكم و اپوزيسيون در آلمان، فراخوان ميتينگ عليه كنگره راسيستها را داده اند. در اين فراخوانها نه فقط اعتراض و كوچكترين نقدي به اسلام سياسي به جمهوري جنايت اسلامي و جنبش كثيف اسلامي نشده، بلكه با تشكيل صف متحدي از اسلاميها و تعدادي از سازمانهاي آلماني، يكبار ديگر براي سنگسار و چشم در آوردن و جنايات وحشيانه اسلاميها، تولرانس و سمپاتي‘ به اسلاميها و جنبش اسلامي از مردم تقاضا ميشود.

ما در مقابل اين جنجال راسيستي و هياهوي عليه راسيسم و توجيه فاشيسم اسلامي ايستاده و يك كنفرانس آلترناتيو سازمان داديم. اين كنفرانس مورد استقبال مردم و نهادهاي مترقي متعددي قرار گرفت. رالف جردانو شخصيت سرشناس ضد فاشيسم در آلمان، كه يكي از بازماندگان معروف جنبش ضد فاشيستي دوران هيتلر است‘ مينا احدي شخصيت سرشناس مدافع حقوق انساني و هارتموت كراووس سردبير نشره هينتر گروند سخنرانان اين كنفرانس بودند. در اين كنفرانس در عين حال اودو اوولف كوته با اعلام پشتيباني از سياست اعلام شده اين كنفرانس سخنران مهمان بود.

در ابتداي كنفرانس مجري برنامه گلناز مختاراني، در گراميداشت ياد جانباختگان ۱۱ سپتامبر و همه قربانيان تروريسم دولتي غرب و تروريسم اسلامي يك دقيقه سكوت اعلام كرد و سپس كنفرانس رسما آغاز شد.
رالف جردانو شخصيت سرشناس مدافع حقوق انساني، نويسنده و ژورناليست، در سخنراني خود اين كنفرانس را يك واقعه سياسي مهم و مهمترين واقعه در اين روزها در عرصه سياست در آلمان ناميد و گفت: ما در اين كنفرانس در مورد معضلات مهم اين دنيا و جامعه آلمان حرف ميزنيم. راسيسم و نژاد پرستي، يك حركت به غايت ارتجاعي و ضد انساني است و بايد شديدا در آلمان و در دنيا محكوم شود. در عين حال اسلام سياسي و جنبش اسلامي، با همه جنايات و نقض سيستماتيك و وحشيانه حقوق انساني بويژه حقوق زنان بايد مورد انزجار عمومي باشد. جردانو دفاع خود از فعاليتهاي سكولاريستي و ضد اسلامي زناني همچون نجلا كله ك، سيران آتيش، آيان هيرسي علي و مينا احدي را اعلام كرد و گفت من در اين جبهه ايستاده ام.
سپس هارتموت كراووس با نقد شديد، اهداف راسيستها در آلمان و بررسي تحليلي نزديكي راسيسم و فاشيسم، با اسلام سياسي و فاشيسم اسلامي اين دو جنبش را در ضديت با حقوق و حرمت انسانها دانسته و از جبهه سوم با تفصيل كامل دفاع كرد.
سپس مينا احدي در يك سخنراني پرشور، به مقايسه عملي و نظري راسيستها و جنبش اسلامي و اسلام سياسي پرداخته و اعلام كرد كه مردم در كلن آلمان بايد در ميتينگهاي اعتراضي هفته آينده با دو شعار واضح شركت كنند: عليه راسيسم و عليه اسلام سياسي، عليه فاشيسم و عليه فاشيسم اسلامي. مينا احدي گفت كه نظرياتي مبتني بر نسبيت فرهنگي و تعريف قتل ناموسي و جنايات عليه زنان و كودكان در بين مردم فراري از كشورهاي اسلام زده، بعنوان فرهنگ اين مردم و امكان دادن به سازمانهاي اسلامي و دادن بودجه و امكانات مالي به اين سازمانها‘ سياستي است غلط و ارتجاعي كه بايد فورا پايان يابد. او گفت دادن بودجه براي ساختن مساجد و تعريف اين سياست، به عنوان كمك به مردم " مسلمان" يعني فراريان از دست جنبش اسلامي، يك راسيسم وارونه است كه بايد مهر باطل به آن زده شود. اين سخنان بارها با تشويق حاضرين روبرو شد.

در پايان اوولف كوته، ضمن نقد راسيستهاي آلماني در مورد نقش سازمانهاي اسلامي در اروپا و بويژه در انگلستان و آمارهايي مبني بر رشد اسلامگرايي در بين جوانان به حاضرين ارايه داد و گفت خوشحالم كه اجازه داشتم اينجا سخنراني كنم و ما از جبهه سوم و صداي سوم اين كنفرانس دفاع ميكنيم و عليه راسيسم و جريانات راستگرا در آلمان هستم.
در پايان يكساعت و نيم ، گفت و شنودي زنده و جالب، بين مردم حاضر در كنفرانس و سخنرانان انجام شد كه در آن، علاوه بر افراد شركت كننده‘ نمايندگان تعدادي از سازمانها اعلام كردند كه خود را مدافع سياست اين كنفرانس ميدانند.

در اين كنفرانس تاكيد شد كه باشعارهاي عليه دو جبهه ارتجاع راسيستها و اسلام سياسي بايد به ميدان آمد و حاضرين از سازمان دهندگان كنفرانس خواستند كه با تشكيل يك صف مستقل، صف جبهه سوم‘ از مردم دعوت كنند به خيابان بيايند.

صِف چپ سنتي كه جنبش اسلام سياسي را جنبش مقاومت و سرپنها مردم در مقابل ″امپرياليسم″ ميداند در ميان جريانات اسلامي و زير پرچم حزب الله قرارگرفته است. اين نوع چپ درميان جريانات ايراني هم ديده ميشوند. ورژن ايراني اين نوع چپ عينا خود را ″ضد امپرياليست″ و به درجات مختلفي در كنار حزب الله قرارداده است. اينها همگي جرياناتي پرت و بي ربط به زندگي و مبارزه مردم هستند. آنچه نوع ايران اين ورژن است تا كنون يا در دفاع از حزب الله قلم فرسايي كرده و يا با سياستي خجولانه خود را منتقد جبهه سوم و منتقد اكس مسلم معرفي كرده است.

اين جريانات ارتجاعي و غير اجتماعي خود مستقلا نه نيرويي و نه صدايي جداگانه هستند. آنها اساسا مستقيم و غير مستقيم به عنوان دنبالچه هاي اسلام سياسي ظاهر شده و عليه صداي سوم‘ جبهه سوم و عليه جنبش سكولاريستي و كمونيستها و چپهاي مدرن مشغول حرافي هستند. اين چپ اگر ورژن اروپاي آن ميتواند نيرويي به خيابان بياورد‘ نوع ايرانيش حتي اين توان را هم ندارد و فقط مشغول رساله نويسي در پشت كامپيوتر و در توجيه اعمال جريانات اسلام سياسي است. بنابر اين نبايد جدي گرفته شوند. اينها نه خود را جدي ميگيرند و نه سرشان را از پنجره اتاقشان بيرون ميآورند. بنابر اين حتي اگر نيت خيري هم داشته باشند متوجه نيستند در دنياي واقعي چه اتفاقاتي ميفتند. اينها خود دخيل در هيج جنبشي و فعال هيچ جنبشي نيستند. فقط كساني هستند با ماليخولياي كه دچارش شده اند خود را سرگرم ميكنند.

شوراي مركزي اكس مسلم در آلمان، برگزاري اين كنفرانس را يك موفقيت ديگر براى جلب توجه افكار عمومي و براي معرفي جبهه سوم عليه تروريسم اسلامي و تروريسم دولتي در آلمان دانسته و از همگان دعوت ميكند كه در اين جنبش حياتي و انساندوستانه با ما همكاري كنند.



شوراي مركزي اكس مسلم – آلمان
۱۴ سپتامبر ۲۰۰۸